Gry pobudzają kreatywność, naprawdę

Zarówno chłopcy jak i dziewczęta, którzy grają w gry - niezależnie od tego czy chodzi o tytuły obfitujące w przemoc czy nie - są bardziej kreatywni. Tak przynajmniej wynika z badań przeprowadzonych pracowników Uniwersytetu Stanowego w Michigan.

marcindmjqtx

09.11.2011 | aktual.: 06.01.2016 11:50

Badania przeprowadzono na grupie blisko 500 dwunastolatków. Okazało się, że dzieciaki grające są bardziej kreatywne w takich zadaniach jak na przykład rysowanie czy pisanie opowiadań. Nazywa się to testem Torrance'a i polega na narysowaniu czegoś ciekawego, nadaniu obrazkowi tytułu, a następnie napisaniu o nim krótkiej opowieści. Podczas badań okazało się również, że umiejętność użytkowania telefonów komórkowych, Internetu i komputerów (w sposób inny niż granie) nie miało związku z tą kreatywnością.

Skoro tak, to może podczas tworzenia gier warto mieć ten aspekt na względzie. Tak przynajmniej sądzi pani psycholog, Linda Jackson. Jej zdaniem, nie kolidowałoby to z rozrywkowym charakterem gier. Co więcej, zacierałoby granicę pomiędzy edukacją a zabawą. To dość ważny aspekt dla Amerykanów, ponieważ gra się w około 72 % amerykańskich gospodarstw domowych.

Badanie pokazało również, że chłopcy grają więcej niż dziewczęta, a ich ulubionym rodzajem gier są te z dużą dawką przemocy oraz tytuły sportowe. Młode damy natomiast najchętniej sięgają po produkcje, w których ważną rolę odgrywa interakcja z innymi (w tym z maszyną).

Paweł Winiarski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościciekawostkibadania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.