Gry komputerowe pomagają nastoletnim dziewczynkom w relacjach z rodzicami

Tak przynajmniej twierdzi „Journal of Adolescent Heath”, w którym naukowcy z Brigham Young University w USA opisali przebieg badań, którym poddali 287 rodzin z dziećmi w wieku 11-16 lat często bawiącymi się grami komputerowymi.

marcindmjqtx

01.02.2011 | aktual.: 06.01.2016 14:28

Mimo, że chłopcy grają w gry częściej niż dziewczynki to okazuje się, że to właśnie one wynoszą więcej korzyści z tego typu rozrywki, zwłaszcza gdy grają z rodzicami. Wspólna gra skutkowała tym, że, były grzeczniejsze, czuły większą więź z rodzicami i rodzeństwem i były bardziej stabilne emocjonalnie, niż te które rzadko bawiły się grami. Na chłopców zabawa z rodzicami nie miała tak dobrego wpływu.

Gry, które cieszą się największą popularnością wśród dziewczyn to Mario Kart, Mario Brothers, Wii Sports, Rock Band i Guitar Hero. Naukowcy spekulują, że zjawisko to może mieć związek z tym w jakich relacjach z ojcem znajdują się nastoletnie dziewczynki. Wiadomo przecież, że to oni właśnie najczęściej grają z własnymi dziećmi w gry komputerowe. Journal of Adolescent Heath zauważa także, że pozytywny wpływ znika gdy gra przeznaczona jest dla gracza dorosłego.

[via Newsweek]

Wojtek Kubarek

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.