Grę Obcy: Izolacja będzie można przejść bez zabijania kogokolwiek
16.07.2014 08:40, aktual.: 05.01.2016 15:33
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Po tym poznaje się zazwyczaj dobre skradanki. Czyżby gra miała się udać?
Ze skradankami różnie bywa. Niektóre zaczynają jako gra nakłaniająca do przemykaniu w cieniu, by kończyć jako intensywna strzelanina. Z Obcy: Izolacja (Alien Isolation) ma być inaczej. Jak mówi lead designer gry Gary Napper:
Można przejść całą grę bez zabijania. (...) Mówimy o członku rodziny Ripleyów - nie są jak postacie z gier, które strzelają do ludzi dlatego, że ci stoją się na drodze do jakiegoś przełącznika. Alien Isolation ma prezentować to, co w gatunku metroidvanii najlepsze - będziemy zwiedzać okolicę i zdobywać kolejne przedmioty dające dostęp do nowych lokacji. Ale nie będziemy mogli czuć się bezpiecznie, bo obcy może czaić się wszędzie.
Do gier spod znaku Obcego od czasów Aliens: Colonial Marines podchodzę ostrożnie, ale nie mogę oprzeć się wrażeniu, że A:I jest taką grą, w jaką zawsze chciałem zagrać. Z filmowych Obcych najbardziej zresztą lubię pierwszego, właśnie dlatego, że był trzymającym w napięciu horrorem, a nie filmem akcji z jałowymi onelinerami, którym stała się kontynuacja. Gry do tej pory próbowały raczej powtarzać tę intensywną stronę serii, a tutaj niespodzianka - wreszcie inne podejście. Oby udane.
Premiera 7 października na PC, PS3, PS4, Xboksa 360 i Xboksa One.
[Źródło: GamesTM]
Marcin Kosman