Granie niebezpieczne dla zdrowia?
Na konferencji Amerykańskiej Akademii Pediatrii przedstawiono wyniki badania na temat obrażeń doznawanych podczas grania w gry wideo.
04.10.2010 | aktual.: 06.01.2016 15:40
Autor raportu, Patrick O'Toole przeanalizował pięcioletnie dane na temat urazów doznawanych podczas grania w gry wideo, zarówno klasyczne "kanapowe" jak i te wymagające większej aktywności ruchowej (jak WII).
W okresie od 2004 do 2009 roku odnotowano 696 przypadków obrażeń odniesionych w wyniku grania w gry, z czego 604 doznana została przy graniu w gry tradycyjne (kanapowe), zaś 92 w interaktywne. Wiek ofiar wynosił od miesiąca do 86 lat (średnio 16,5 roku).
Z badania wynika, że wszyscy gracze są niebezpieczni dla otoczenia, jednak "interaktywni" zdecydowanie bardziej - w ich przypadku odnotowano więcej przypadków obrażeń odnoszonych przez osoby postronne. Także szanse na kontuzję ramienia, kostki albo stopy są dużo wyższe w przypadku tej grupy.
Jako jeden z wniosków, autor raportu zaleca zwracanie szczególnej uwagi na dzieci poniżej 10 lat podczas grania w gry interaktywne.
[AAP via The Register]
Maciej Starzycki