Granie międzyplatformowe? Nawet Nintendo sądzi, że już czas

Są gry, które powinny mieć tę opcję. I tyle. Na przykład Rocket League lub Minecraft.

Granie międzyplatformowe? Nawet Nintendo sądzi, że już czas
Adam Piechota

22.06.2017 10:17

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Minecraft i Rocket League już niedługo umożliwią crossplay pomiędzy pecetami, Xboksami i Switchem. Sama konsola Nintendo pojawiła się przecież w swojej klockowej formie podczas konferencji Microsoftu. A jednak Sony pozostaje niewzruszone tym międzyplatformowym klepaniem się po plecach. Jak wiemy już z tekstu Maćka o Rocket League, autorzy "zrobili wszystko, co trzeba, by umożliwić crossplay z PlayStation 4", a jednak Sony nadal blokuje ten przełomowy moment. Król dyktuje warunki i broni swoich sześćdziesięciu milionów klientów? Tylko z jakiej paki? Żeby uchronić ich od multiplayera z "gorszymi"? Gdzie tu logika?

Obraz

A jak na temat zapatruje się Nintendo? Firma, która rozpoczyna dużo lepszy okres (i finansowo zapewne, i wizerunkowe) drugiej dekady XXI wieku. Która staje na nogi i odzyskuje swoją część rynku. Oraz - przypominam - firma szalenie konserwatywna w wielu rozmaitych kwestiach. Ale akurat potrzebę crossplay pomiędzy platformami "wielkie N" rozumie doskonale. Na GamesBeat możemy odnaleźć rozmowę z Charlie'm Scibettą z amerykańskiego oddziału Nintendo, który stwierdza:

Wydaje mi się, że to ostatnie zdanie zostało wypowiedziane w kierunku Sony.

PS: W tej samej rozmowie Scibatta powiedział, że w 2018 roku Nintendo wypuści switchowe Pokemony i Metroida, ale Nintendo już wysłało do redakcji GamesBeat adnotację, iż chodziło o "przyszłość". Żeby nie robić obietnic co do żadnego z tych dwóch tytułów.

Adam Piechota

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.