Gran Turismo 7 w końcu działa. Twórcy tłumaczą przyczynę problemów
Polyphony Digital tłumaczy przyczyny problemów i prosi graczy o "bardziej przyszłościowe" myślenie o ich najnowszej grze.
Jak informowaliśmy wcześniej, aktualizacja 1.07 do Gran Turismo 7 spowodowała nagłe i nieoczekiwane wyłączenie serwerów gry. Było to dla jej właścicieli o tyle uciążliwe, że wymaga ona połączenia z internetem nawet w przypadku rozgrywki single-player (z wyłączeniem trybu arcade).
Taki stan rzeczy utrzymywał się przez niemal 33 godziny. Szczęśliwie w końcu problem udało się rozwiązać, a twórcy gry udostępnili nową poprawkę, oznaczoną numerem 1.08, na PS4 i PS5. Przywraca ona Gran Turismo 7 do pełnej funkcjonalności. Pozostaje jednak pytanie - co się właściwie wydarzyło?
Odpowiada na nie Kazunori Yamauchi, game director Gran Turismo 7 we wpisie na oficjalnej stronie gry.
Napisał Yamauchi. Mowa jest tu najpierw o rzekomo rzadkim błędzie wpływającym na uruchamianie się Gran Turismo 7, później zaś o "bezpieczeństwie zapisanych stanów gry" użytkowników - co pozwala przypuszczać, że tutaj leżała istota problemu (nie zaś w "nie uruchamianiu się w rzadkich przypadkach" - przecież tutaj nie trzeba by blokować gry wszystkim). W każdym razie - błąd już naprawiony, gra działa, serwery są online.
Jednocześnie Yamauchi odniósł się do innego kontrowersyjnego elementu patcha 1.07 - zmniejszenia nagród za wyścigi w Gran Turismo 7. Wyjaśnił, że ich powodem była chęć większego zbliżenia samochodów w grze do ich wartości w prawdziwym świecie, co jest dość dziwaczną motywacją. Dodał jednak uspokajająco, że twórcy planują rozszerzanie gry o dodatkową zawartość.
Zakończył swój wpis.