Graliśmy w Steel Rats, nową grę od twórców Kangurka Kao

Zamiast wesołej platformówki, mamy motocykle z piłą mechaniczną i roboty.

Graliśmy w Steel Rats, nową grę od twórców Kangurka Kao
Patryk Fijałkowski

Tate Multimedia to polskie studio znane przede wszystkim z uroczych platformówek o Kangurku Kao, w które w pewnym momencie grał pewnie każdy urodzony na początku lat 90. Na tym jednak portfolio firmy się nie kończy. Na swoim koncie mają bowiem np. Urban Trial Freestyle, które sprzedało się w ponad milionie sztuk na terenie co najmniej 150 krajów. Zapowiedziane dzisiaj Steel Rats z początku było zresztą DLC do tej gry o wyczynowej jeździe motocyklem. Pomysł rozrósł się jednak na tyle, że studio postanowiło stworzyć zupełnie nowe IP.

Obraz

Trochę nauki wymagać będzie choćby nauka jazdy, twórcy podkreślają bowiem, że wiele wysiłku włożyli w przygotowanie modelu jazdy - na to zresztą otrzymali dofinansowanie z GameINN-a. Rzeczywiście, miałem okazję pograć w Steel Rats w siedzibie studia, i muszę przyznać, że czuć ciężar dosiadanych maszyn. Nie jest to, oczywiście, symulator motocykla, ale jeśli rozpędzisz się zbyt mocno, to nie wyhamujesz przed krawędzią, a lot ze skoczni może zakończyć się źle, jeśli nie będziemy odpowiednio zręcznie balansować pojazdem. Potrzeba dobrych kilku chwil, by nauczyć się wstępnych zasad kierowania.

Obraz

Kiedy już jednak przebić się przez niewygody techniczne, można zacząć się nieźle bawić. Podstawowe założenia gameplayu - połączenie wyczynowej jazdy z rzeźnią robotów - działają satysfakcjonująco, gdy już złapać flow. Naparzasz w wielkiego robota z karabinu, pędząc w jego kierunku, za jego plecami zakręcasz i zostawiając za sobą napalm, prujesz dalej, podpalając przy okazji mniejsze boty. Potem zderzasz się z wrogiem, wysuwając wcześniej piłę mechaniczną. A jeśli walka zaczyna przybierać nieprzychylny obrót, gaz do dechy w stronę najbliższej skoczni i jedziemy dalej. Poziomy możemy bowiem pokonywać na czas, ignorując cele i przeciwników. Twórcy chcą zachęcać do robienia speedrunów i wjeżdżania na szczyty tablic wyników. Jak mówiłem, Steel Rats będzie miało mocno arcade'owe korzenie.

Obraz
Obraz

Steel Rats™ Announcement Trailer

Wypada też wspomnieć o muzyce - Tate Multimedia współpracuje w tym wypadku z The 5678s, zespołem odpowiedzialnym choćby za kultowe już "Woo Hoo" z pierwszego Kill Billa. To zresztą ich utwór możemy usłyszeć w powyższym zwiastunie. Na koniec dorzućmy słowa Wojtka Bilińskiego, szefa studia:

Steel Rats wyjdzie na PC, PS4 i Xboksa One. Jeśli twórcom uda się dobry pomysł opakować oryginalną wizją artystyczną i miodną rozgrywką, latem 2018 możemy mieć solidny, arcade'owy tytuł. Póki co są na całkiem niezłej drodze.

Patryk Fijałkowski

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.