Graj Bezpiecznie z PEGI, czyli nowa kampania społeczna w Polsce. W końcu!

marcindmjqtx
SKOMENTUJ

"Graj bezpiecznie i szukaj ozanczeń na opakowaniach"No i w końcu się doczekaliśmy! Zawsze narzekaliśmy, że PEGI nie ma żadnej kampanii promującej ten system w Polsce, przez co spora część osób nadal uważa, że gry są przeznaczone wyłącznie dla dzieci. Na szczęście teraz to się zmieni. Powyżej możecie zobaczyć pierwszy spot kampanii społecznej "Graj Bezpiecznie z PEGI" skierowany do rodziców i opiekunów dzieci.

Na konferencji prasowej przedstawiono założenia kampanii mającej uświadomić ludziom, że gry to już nie tylko Mario, ale również produkcje przeznaczone wyłącznie dla dojrzałego odbiorcy, o czym informują nas specjalne oznaczenia. Za cel postawiono również poinformowanie rodziców i opiekunów, że to na nich spoczywa odpowiedzialność za wybór odpowiedniej gry dla swoich pociech. Super! Mam nadzieję, że kampania przyniesie oczekiwane skutki.

Szczegóły poniżej.

Minister Radziszewska o przemocy w grach Pełna treść informacji prasowej:

Konferencja prasowa Pełnomocnika Rządu do spraw Równego Traktowania "Graj Bezpiecznie z PEGI"03.09.2009 3 września 2009 r. w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów odbyła się konferencja prasowa z udziałem Sekretarza Stanu w KPRM, Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania Elżbiety Radziszewskiej, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości Igora Dzialuka oraz Prezesa Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego Marcina Turskiego. Podczas konferencji zaprezentowano spot kampanii społecznej "Graj Bezpiecznie z PEGI" skierowany do rodziców i opiekunów dzieci. Dotyczy on odpowiedniego wybierania gier komputerowych i wideo dla dzieci w oparciu o ogólnoeuropejski system klasyfikacji treści gier PEGI. Minister Elżbieta Radziszewska podkreślała znaczący wpływ gier komputerowych na psychikę dziecka. Zwróciła uwagę, że dziecko może mieć trudności z odróżnieniem świata gry, w którym wolno zabijać, od rzeczywistości.  Dodała, że rodzice muszą interesować się tym, w jakie gry grają ich dzieci. W Polsce dochodziło już bowiem do tragedii, których podłożem były właśnie gry komputerowe. Kilka lat temu nastolatki zamordowały swoją rówieśnicę i tłumaczyły potem, że chciały zobaczyć, czy w rzeczywistości będzie tak samo, jak w grze. (posłuchaj) W dniu 02.07.2009 podczas konferencji prasowej zorganizowanej przez Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego zaprezentowało Kodeks Dobrych Praktyk. Jednym z zadań wyznaczonych przez Stowarzyszenie i przedstawionych w dokumencie jest ochrona osób małoletnich przed dostępem do nieodpowiednich treści, poprzez podnoszenie świadomości o systemie klasyfikacji gier komputerowych i wideo, ze względu na minimalny wiek odbiorcy oraz rodzaj treści zawartych w oprogramowaniu rozrywkowym. W związku z powyższym Stowarzyszenie przygotowało projekt kampanii edukacyjnej skierowanej do rodziców i opiekunów na temat odpowiedzialnego wybierania gier dla osób małoletnich w oparciu o system klasyfikacji PEGI. Podstawowe założenia kampanii:

  • Wzmocnienie świadomości Polaków, że gry komputerowe i wideo skierowane są do odbiorców w różnym wieku: do dzieci, młodzieży i dorosłych.
  • Przekazanie informacji, że gry komputerowe lub wideo sprzedawane w Polsce posiadają oznaczenia europejskiego systemu informacji i klasyfikacji gier.
  • Przekazanie informacji, że system klasyfikacji składa się z dwóch elementów: klasyfikacji ze względu na minimalny wiek użytkownika programu rozrywkowego oraz ze względu na rodzaj treści w nim zawartych.
  • Wzmocnienie świadomości Polaków, że odpowiedzialność za wybór stosownej gry dla dziecka spoczywa na osobach dorosłych - rodzicach i opiekunach oraz, że europejski system klasyfikacji gier PEGI (pan european game information) jest narzędziem wspomagającym dokonywanie właściwego wyboru.
  • Wskazanie miejsc, w których na opakowaniu gry znajdują się oznaczenia odnośnie minimalnego wieku odbiorcy i/lub rodzaju treści zawartych w grze oraz innych źródeł informacji o klasyfikacji gier komputerowych i wideo

Kampania planowana przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego składała się z następujących elementów: 1. Telewizyjnego spotu informującego o systemie klasyfikacji gier PEGI.

  • Spot przygotowywany jest przez agencję ZooM Advertising Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy Alei Wilanowskiej 259a.
  • Scenariusz i podstawowe założenia spotu zostały przedstawione przez Stowarzyszenie.
  • Spot ma charakter edukacyjny oraz informacyjny i nie zawiera żadnych elementów audiowizualnych nieodpowiednich dla młodszych odbiorców, co umożliwia emisję spotu w dowolnych godzinach.

2. Kampanii "Graj bezpiecznie z PEGI" w sieciach handlowych

  • Przygotowanie oraz dystrybucja do sieci handlowych odpowiednich drukowanych materiałów promujących system PEGI.
  • Emisja w sieciach handlowych skróconej wersji spotu dotyczącego PEGI.
  • Wprowadzenie oznaczeń PEGI do materiałów reklamowych sieci handlowych.
  • Emisja spotu o PEGI na stronie Stowarzyszenia oraz firm ze Stowarzyszeniem współpracujących.
  • Emisja bannerów informujących o PEGI na stronach portali z grami oraz sklepów internetowych.

Kampania prowadzona będzie pod honorowym patronatem Pełnomocnika Rządu do spraw Równego Traktowania.Posłuchaj

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne