Graczom nie przeszkadzają nieskończone gry: milion kopii Starbound, 800 tysięcy DayZ

Zew kosmosu i Czarnorusi okazał się niezwykle silny.

Graczom nie przeszkadzają nieskończone gry: milion kopii Starbound, 800 tysięcy DayZ
marcindmjqtx

07.01.2014 | aktual.: 05.01.2016 15:50

Starbound to projekt współpracującego kiedyś przy Terrarrii grafika Finna Brice'a (zwanego Tiy) i jego studia Chucklefish.  W grze można eksplorować kosmos, odwiedzając proceduralnie generowane planety, szukać zasobów, budować coraz lepszy sprzęt, walczyć z bossami i ogólnie poczuć się jak załoga. Starbound nadal jest w wersji beta, ciągle coś się zmienia, a aktualizacje lubią resetować stan rozgrywki. Niemniej gracze chcą grać już i dlatego w miesiąc od pojawienia się tej wersji sprzedało się ich już milion... Sporo jak na nieskończoną grę niewielkiego studia:

Drugim podobnym sukcesem jest DayZ - wielki symulator przetrwania w świecie opanowanym przez zombie, który wyewoluował z modyfikacji do gry wojennej Arma 2. W niecały miesiąc kupiło go 800 tysięcy osób, choć to nawet nie beta, a wersja alfa pełna błędów - sam twórca odradzał jej kupowanie, jeśli ktoś chce po prostu pograć. .

Czy więc powinniśmy wnioskować stąd, że gracze kupią grę w każdym stanie? Moim zdaniem nie, w przypadku powyższych gier wystąpiło kilka warunków:

1. Każdy z tych twórców ma już jakiś projekt na koncie, który udowodnił, że na jego grę warto czekać. 2. Każdy z nich lojalnie uprzedził, że gra nie jest skończona i że prace potrwają. 3. Po każdej z tych gier widać postępy prac, ciągłe aktualizacje i zmiany.

Twórcy zasłużyli sobie na zaufanie graczy, a teraz starają się nie nadużywać - choć mam zastrzeżenia do Starbound, to widzę, jak gra zmienia się co tydzień na lepsze.

Niemniej są to te dobre przykłady na działanie systemu wczesnego dostępu - po drugiej stronie jest np. Infestation (wcześniej WarZ) albo Nether. No i produkcje, które miały ładną datę premiery, a mimo to były dziurawe jak ostatnia koszula Majstra Biedy. Fani Battlefield 4 wiedzą, o czym mówię.

Obydwie gry dostępne są na PC z Windowsem, Starbound (także na Mac i Linux) można kupić na Steamie i stronie producenta (nieco taniej), DayZ tylko na Steamie.

Paweł Kamiński

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.