Co ja robię tu? Co ty tutaj robisz...

bELcvufF

Ostatnio prawdziwą burzę wokół Anthema wywołał Jason Schreier, ujawniając kulisy produkcji gry. Przez złą organizację studio miało poświęcić na preprodukcję i ustalanie wizji gry tyle czasu, że ostatecznie musiało stworzyć większą jej część w ciągu niecałego roku. O tym, że sytuacja mogła mocno odbić się na pracownikach studia świadczyć może wiadomość od jednego z twórców ukryta w grze. Początkowo nie wzbudziła wielkich podejrzeń ze strony graczy, jednak w świetle problemów, jakie miało w ostatnim czasie BioWare, brzmi nieco jak ukryty przekaz. Po pierwsze tytuł "Co to wszystko ma znaczyć". A treść brzmi tak:

325379095187961820

Nawet jeżeli jest to przypadek i rzeczywiście odnosi się to po prostu do świata Anthema (w co nie bardzo chce mi się wierzyć), jakoś tak idealnie pokrywa się to z przekazem, jaki płynął z artykułu Schreiera. Ostatecznie też ukryte wiadomości nie są niczym nowym - ukryte wiadomości odnoszące się do crunchu umieścili w grze na przykład autorzy Red Dead Redemption 2. To ostatecznie zawsze trochę mniej stresująca dla odbiorcy forma przekazu, niż celowo uszkodzone w fabryce partie PlayStation 4, mające być protestem przeciw warunkom pracy.

bELcvufH

Krzysztof Kempski

bELcvugD