Gracze zauważyli dziwne zachowanie Killer Instinct przy grze przez sieć

Gracze zauważyli dziwne zachowanie Killer Instinct przy grze przez sieć

Gracze zauważyli dziwne zachowanie Killer Instinct przy grze przez sieć
marcindmjqtx
02.12.2013 13:00, aktualizacja: 05.01.2016 15:51

Wygląda na to, że mecze dwóch graczy mogą się nieco od siebie różnić.

W recenzjach Killer Instinct często podkreślane było jak płynna jest rozgrywka sieciowa w tej grze - a w bijatyce jest to ogromnie ważne, bowiem najmniejszy lag może zaważyć o tym, że cios lub blok się uda.

Tymczasem w sieci pojawił się filmik, który pokazuje, że ten tryb sieciowy ma swoje problemy - widać ten sam pojedynek z perspektywy dwóch różnych graczy, ale miejscami wygląda to jakby były to dwie różne walki:

Trafiłem na wideo na forum NeoGAF, gdzie pojawiła się też śmiała teoria, że wszystko jest tak płynne, bo miejscami to AI przejmuje kontrolę nad drugą postacią. Jednak w jednym z postów użytkownik FyreWulff podaje inne możliwe wyjaśnienie: bijatyki często korzystają z systemu sieciowego, w którym jedyne co jest przesyłane, to informacje o wciśniętych przyciskach. Chodzi o to, by zminimalizować ilość danych. Każda konsola interpretuje je sama, tak jakby miała wirtualny drugi kontroler i wciskała na nim przesyłane przyciski. W teorii obaj gracze powinni mieć to samo, ale jak widać w tym przykładzie często dochodzi do rozmijania się przebiegu walk.

Czasem jest to nawet tak ewidentne, jak w 1:36-1:40, gdzie Sadira (postać po prawej) wykonuje inną kombinację ruchów.

Nie wiadomo, czy jest to jednostkowy przypadek, czy błąd się powtarza. Szczególnie ciekawe jest zakończenie filmu, gdy jeden z zawodników wygrywa mecz, a u drugiego wszystko zamiera. To dość łatwy do wychwycenia objaw, jednak mimo tego, że różni gracze mają dostęp do Killer Instinct już dłuższy czas, nie słychać więcej głosów o takich awariach. W dyskusji pojawiają się też wypowiedzi graczy, którzy rozmawiają z przeciwnikami przez headset i nie zauważyli braku synchronizacji.

Pozostaje czekać, aż reakcję firmy Double Helix - taki błąd w grze, której podstawą jest tryb wieloosobowy nie może zostać zignorowany, nawet jeśli dotyczy tylko niektórych graczy.

Paweł Kamiński

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)