Gracze wolą produkcje z błędami niż źle zaprojektowane

Kanadyjscy naukowcy analizują steamowe recenzje.

Gracze wolą produkcje z błędami niż źle zaprojektowane

09.05.2018 20:02

Badania, przeprowadzone na Uniwersytecie Queen's w kanadyjskim Kingston, wykazały, że - przynajmniej jeżeli brać pod uwagę opinie graczy na Steamie - fani elektronicznej rozrywki nie są tak wrażliwi na występujące w grach błędy, jak mogłoby się wydawać.

Naukowcy zanalizowali ponad 10 milionów recenzji na stronach 6224 gier. 9,39 miliona z nich było pozytywnych, 1,56 miliona - negatywnych. Wyniki swoich badań opublikowali w pracy Studium Empiryczne Recenzji Gier na platformie Steam (An Empirical Study of Game Reviews on the Steam Platform).

Obraz

Wynika z nich, że spośród wszystkich przeanalizowanych recenzji zaledwie 8 proc. zawiera jakiekolwiek wzmianki na temat błędów. Jeżeli zaś wziąć pod uwagę tylko recenzje negatywne, to odsetek ten wprawdzie rośnie, ale niewiele - do 17 proc. Mało tego - w aż 42 proc. przypadków, gdy pojawiała się wzmianka o błędach, ich znaczenie było umniejszane stwierdzeniem, że nie przeszkadzają one w grze.

Tymczasem w aż 57 proc. negatywnych opinii pojawiły się uwagi na temat problemów związanych z samym projektem gry. Jednocześnie badacze zauważyli, że w recenzjach negatywnych częściej pojawiają się konkretne, merytoryczne uwagi.

Ogólny odsetek recenzji, zawierających potencjalnie wartościowe dla twórców gier opinie (czyli konkretne, uzasadnione pochwały lub zarzuty, a nie jedynie emocjonalne, niepoparte niczym opinie) wyniósł w badaniu 42 proc. Wypowiedzi emocjonalne, nie dające twórcom żadnych dodatkowych informacji, znalazły się zaś w aż 71 proc. recenzji, co właściwie nie powinno nikogo dziwić.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.