Gracze nie chcą już płacić za MMO? Przychody z World of WarCraft w ciągu 7 miesięcy spadły o połowę
12.09.2013 14:26, aktual.: 05.01.2016 15:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Chyba nie ma już w tym momencie miejsca na rynku dla MMO z comiesięczną opłatą za granie (EVE nie liczę, bo to inna inszość). Dziś MMO = free to play i mikrotransakcje. Dzielnie trzyma się jeszcze tylko World of WarCraft. Ale być może i jego dni są policzone.
Jeśli wierzyć danym podanym przez firmę analityczną Superdata Research, w kwietniu tego roku przychody z World of WarCraft wyniosły ok. 93 milionów dolarów. To o 54 procent mniej niż siedem miesięcy wcześniej, gdy kwota ta wynosiła - wedle tych samych estymacji - ok. 203 milionów dolarów.
Oczywiście, po pierwsze 93 miliony dolarów to nadal 93 miliony dolarów - ogromna kwota. A po drugie dane podane przez Superdata Research wcale nie muszą być w stu procentach zgodne z prawdą.
Nie ulega jednak wątpliwości, że World of WarCraft czuje już oddech czasu na szyi. Czy i to MMO kiedyś stanie się darmowe, a jego świat opanują mikrotransakcje?
[za MCV UK]
Tomasz Kutera