Bycie „smoczym dzieckiem” do łatwych nie należy. Chociaż Twojego ciała nie pokrywają łuski (wszak smok jedynie Cię wychował), to jednak masz sobie coś z tych mitycznych gadów. Roszondas wyrusza w podróż, ku nieznanemu. Ty będziesz kierował jego poczynaniami, a niniejszy poradnik pomoże Ci w wykonaniu zadania.
- Kreowanie postaci
To bardzo ważny moment, chociaż gra tak naprawdę jeszcze się nie zaczęła. Wybierzesz teraz cechy, jakimi charakteryzował się będzie Twój pupil. Twórcy gry oddali Ci całkiem spore pole do manewrów, jeśli chodzi o stworzenie własnej, niepowtarzalnej postaci, która posiadać będzie tylko takie cechy, jakie Ty jej nadasz. Wybierzesz dla niej osobowość oraz zdefiniujesz rozmaite atrybuty i zadecydujesz o przydziale punktów pomiędzy poszczególne charakterystyki.
- Profesje
W grze, dostępnych jest sześć różnych profesji. Wybór jednej z nich zadecyduje o początkowym rozkładzie cech tworzonej przez Ciebie postaci. Są one logiczną projekcją tego, czym charakteryzować powinien się mag czy też wojownik. Mówiąc dokładniej, mag oczywiście będzie słabszy fizycznie, niż machający mieczem barbarzyńca, za to będzie górował nad nim wiedzą i mądrością oraz umiejętnościami związanymi z rzucaniem czarów.
Wojownik – Zdecydowanie, ponad typowe pogadanki przedkłada machanie mieczem. Nie para się magią – w myśl zasady.Sędzia Miecza – Niezły wojownik, ale nieco różni się od typowego rębajły początkowym rozkładem atrybutów.Mag – Słaby fizycznie, ale o wielkiej mocy umysłu. Rzadko walczy wręcz, wykorzystując do tego celu czary.Zaklinacz – taki „mag z doskoku” – zna się i na czarach i na wojaczce, ale nie przejawia wyraŸnych skłonności ku którejś z tych dyscyplin.Kapłan – Profesja bardzo podobna do Zaklinacza.Zwiadowca – Mistrz lekkiej broni, dobry w walce i wielbiący swój łuk.
Pozorne zróżnicowanie klas, można dosyć łatwo zniwelować podczas właściwej rozgrywki. Awansując na kolejne poziomy doświadczenia możemy wojownikowi rozwijać atrybuty umysłowe, co spowoduje nabycie umiejętności posługiwania się magią. Oczywiście wybór drogi rozwoju pozostanie wyłącznie Twoją sprawą. To Ty będziesz decydował o cechach swojej postaci, której rozwój będzie miał na celu zagwarantowanie Ci sukcesu. Jak więc wyraŸnie widać, początkowy wybór to jedynie decyzja czysto kosmetyczna. Właściwa klasa (profesja) Twojej postaci nigdy nie zostanie odpowiednio opisana słowami, a klarowała się będzie wraz z czynieniem postępów w grze.