God of War okazał się największym zwycięzcą tegorocznego rozdania nagród DICE. Zgarnął wyróżnienia w aż dziewięciu kategoriach, w tym tej najważniejszej - dla gry roku. Amerykańska Akademia Sztuk i Nauk Interaktywnych, która przyznawała nagrody dla najlepszych gier roku po raz 22, wyróżniła grę Sony również za projekt, reżyserię, dźwięk i muzykę (poza innymi).
Niecno mniejszy, ale wciąż warty zauważenia sukces, osiągnęło Celeste - zeszłoroczna perełka sceny indie. Została wyróżniona jako najlepsza gra niezależna i najlepsza gra akcji (można się zastanawiać, czemu i w tej kategorii nie wygrał God of War - to zapewne dlatego, że wygrał jako gra przygodowa, bo nikt już nie pamięta, co to jest gra przygodowa).
God of War – Story Trailer | PS4
Poniżej zestawienie zwycięzców we wszystkich kategoriach i nawet nie będę się silił na fikuśne tłumaczenia tych wszystkich "Nadzwyczajne Osiągnięcie W Dziedzinie Transferowania Kodu Z Umysłu Programisty Do Projektu" czy podobne, tylko krótko i konkretnie, co dana kategoria oznacza.
Gra roku - God of War
Reżyseria - God of War
Projekt - God of War
Gra mobilna - Florence
Gra niezależna - Celeste
Gra VR/AR - Beat Saber
Osiągnięcie techniczne VR/AR - Tónandi
Gra online - Fortnite
Strategia/symulacja - Into the Breach
Gra sportowa - Mario Tennis Aces
RPG - Monster Hunter: World
Gra wyścigowa - Forza Horizon 4
Bijatyka - Super Smash Bros. Ultimate
Gra rodzinna - Unravel Two
Gra przygodowa - God of War
Gra akcji - Celeste
Osiągnięcie techniczne - Red Dead Redemption 2
Fabuła - God of War
Dźwięk - God of War
Muzyka - God of War
Postać - Kratos (God of War)
Kierunek artystyczny - God of War
Animacja - Marvel’s Spider-Man
Dominik Gąska