Główny programista i designer This War of Mine tworzą niezależną grę strategiczną o brodach i barbarzyństwie

Czyli ten moment gdy niezależni deweloperzy odchodzą z niezależnego studia, by tworzyć własną niezależną grę. Kojarzycie Crush Your Enemies?

Główny programista i designer This War of Mine tworzą niezależną grę strategiczną o brodach i barbarzyństwie
Patryk Fijałkowski
4

Pisaliśmy o tej grze kilka dni temu w Rozchodniaczku. Humor, kreskówkowa przemoc, lekkostrawność, szybkie tempo, oldskulowa grafika... Oto elementy charakteryzujące Crush Your Enemies, polskiego RTS-a (Rage, Tears and Suffering!) od Vile Monarch, który "wkrótce" wyląduje na PC oraz urządzeniach mobilnych z iOS-em i Androidem. Wizję tego, jak wygląda gra i w jaki klimat celuje, da Wam poniższy zwiastun:

Crush Your Enemies - Announcement Trailer

Nawet jeśli tytuł na pierwszy rzut oka nie wydaje się niczym spektakularnym, warto zwrócić uwagę, kto go stworzył. I kiedy. Okazuje się, że Crush Your Enemies jest owocem współpracy Grzegorza Mazura, głównego programisty This War of Mine, i Kacpra Kwiatkowskiego, designera hitu 11 bit studios. Można się też zastanawiać, czy lekka strategia Vile Monarch powstawałaby, gdyby nie prace nad dołującą grą o horrorze cywila podczas wojny. Jak mówi Kacper Kwiatkowski: - Zaczęło się jako mały projekt, przy którym dłubaliśmy dla zabawy po godzinach (w dodatku bardzo nieregularnie), żeby odpocząć od ciężkiego i trudnego projektu w pracy. Cóż, każdy kto grał w This War of Mine, nie zdziwi się raczej, że jego twórcy szukali sposobu, by odreagować ten projekt.

Z początku parze deweloperów pomagało jeszcze dwóch innych kolegów z pracy, lecz do prototypu dobrnął już tylko Grzegorz z Kacprem. Wtedy też przyszedł czas, kiedy panowie zdecydowali, że chcą być jeszcze bardziej niezależni i potrzebują skupić się na swoim własnym dziecku: - Wiedzieliśmy, że nie jesteśmy w stanie w zamierzonej formie dokończyć gry po godzinach, dlatego postanowiliśmy rozejrzeć się za wydawcą, który pomógłby nam zrobić z tego prawdziwą, mięsistą produkcję. Zgłosiliśmy się do kilku firm, ale z żadną nie doszliśmy do porozumienia - padło co prawda kilka propozycji współpracy, ale żadna nas nie satysfakcjonowała (nie to, że byliśmy bardzo wybredni, ale np. nie mieliśmy ochoty robić gry F2P :)).

Z perspektywy czasu twórcy Crush Your Enemies rozumieją, dlaczego nie wszyscy reagowali entuzjazmem na ówczesny prototyp. - Był bardzo surowy, toporny - tłumaczy Kacper - z grafiką "ukradzioną" z Warcrafta i poskładaną przez "niedzielnego grafika" w mojej nieskromnej osobie. Wymagał od odbiorcy dozy uporu i wyrozumiałości aby dostrzec jego atuty.

Obraz

Potem Vile Monarch spotkało się z Gambitious, które wydało już polskie Hard Reset Redux od Flying Wild Hog i Hard West od CreativeForge Games, i zawiązało współpracę z tym wydawcą. Gambitious zaufało autorom Crush Your Enemies, dostrzegając w prototypie potencjał i dając im czas na rozbudowanie projektu. Teraz zabawny RTS powstaje przy udziale 4 osób na miejscu i grona współpracowników. Tutaj warto wspomnieć o Marcinie Przybołowiczu (Wiedźmin 3: Dziki Gon) tworzącym muzykę do gry i Johnie Zurhellenie (współtwórca tekstów w GTA IV i Red Dead Redemption), autorze zakręconej historii i rubasznych dialogów.

Crush Your Enemies jest zatem grą tworzoną przez pasjonatów i może tkwić w niej więcej uroku niż wydaje się na pierwszy rzut oka. Ekipa składa się z doświadczonych deweloperów, którzy maczali palce przy naprawdę ambitnych tytułach. Pozostaje mieć nadzieję, że zaowocuje to niespodziewanie świetnym indykiem. W końcu trzeba jakoś odreagować trudy szarej, smutnej i bezsensownej wojny. Np. taką wesołą, z brodami, toporami i Ślimakami Śmierci.

[źródło: Vile Monarch]

Patryk Fijałkowski

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne