Gears of War 4 z multiplayerem między Xboksem One a PC

Microsoft zakopuje przepaść między konsolowcami a pecetowcami?

Gears of War 4 z multiplayerem między Xboksem One a PC

Microsoft ogłosił, że właściciele Gears of War 4 na Xboksa One mogą już grać w sieci z posiadaczami pecetowej wersji gry w trybach rywalizacji. Decyzja ta jest skutkiem bardzo udanego testowego weekendu, który odbył się w zeszłym roku.

Można przeczytać na oficjalnej stronie Xboksa. Podaje ona również garść statystyk z wspomnianego testowego weekendu. I tak rozegrano w jego trakcie 750 tysięcy meczów pomiędzy 115 tysiącami graczy (z czego 91 proc. grało na Xboksach One). Mimo że grających na PC było mniej, to wzięli oni udział w ponad 90 proc. wszystkich rozgrywek i zagrali średnio ok. 2 razy więcej gier niż konsolowcy (6,2 kontra 11,2).

Obraz

Co istotne, Microsoft zaznacza również, że pomiędzy grającymi na Xboksach One a pecetach nie można było zauważyć różnic w osiągach. Mieli oni porównywalny stosunek śmierci do zabójstw, liczbę zdobywanych punktów czy średnią ilość zabójstw na mecz.

Rozgrywki pomiędzy platformami przyczyniły się również do zwiększenia jakości meczów - lobby towarzyskie były pełniejsze, a gracze kończyli większą liczbę rozgrywek niż zazwyczaj (95 proc. w porównaniu do 90 proc.).

Jest zainteresowanie, gracze są zadowoleni, więc Microsoft idzie za ciosem i wprowadza tę funkcję dla wszystkich. Na razie ograniczona jest ona do trybu „Szybkiej gry towarzyskiej”. Mimo tego, że na razie nie zauważono różnic w osiągach graczy na PC i konsolach, to producent gry wstrzymuje się (na razie?) przed odblokowaniem rozgrywek między platformami dla meczów rankingowych.

Obraz

Pierwsze kilka miesięcy przez które funkcja „Szybkiej gry towarzyskiej” będzie multiplatformowa, Microsft potraktuje jako okres przejściowy. Chce się w jego trakcie przekonać, że dane zebrane podczas weekendu testowego były reprezentatywne. Jeżeli nic się nie zmieni, rozgrywki pomiędzy PC a Xboksami One w tym trybie pozostaną na stałe.

No i chyba dobrze to wróży kolejnym planom związanym z cross playem. Im więcej, tym lepiej!

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościmicrosoftcross-play
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.