Gears 5 rozpoczyna inwazję Microsoftu na Geforce Now

Producent Xboksa realizuje obietnice, które mają pomóc mu w przezwyciężeniu regulacji antymonopolowych i przejęcie Activision Blizzard.

Gears 5
Gears 5
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

18.05.2023 20:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, na platformę Geforce Now trafiła pierwsza gra Microsoftu. Wydane we wrześniu 2019 Gears 5 jest teraz dostępne do rozgrywki za pośrednictwem usługi chmurowej nVidii (oczywiście zgodnie z jej modelem biznesowym - musicie posiadać grę na własność na Steamie).

To pierwsza ale z całą pewnością nie ostatnia produkcja Xbox Game Studios, udostępniona w ten sposób. Microsoft, odpowiadając na zarzuty o tym, że chce zmonopolizować rynek gier w chmurze, podpisał z nVidią 10-letnią umowę na dostarczanie jej swojej produkcji. Wkrótce do GeForce Now trafią kolejne tytuły z biblioteki Microsoftu, obecne na Steamie. Już 25 maja będą to Deathloop, Grounded i Pentiment.

W dalszej kolejności pojawić ma się wsparcie dla łączenia biblioteki Microsoft Store z GeForce Now. W ten sposób również gracze, którzy kupili te gry bezpośrednio od Microsoftu będą mogli skorzystać z alternatywnego grania w chmurze.

Zapewne m.in. te działania przekonały Komisję Europejską, która zaakceptowała połączenie Activison-Blizzard z Microsoftem. Postąpiła tu odwrotnie do brytyjskiego CMA (Competition and Markets Authority), które jako główny powód odmowy podało ryzyko zmonopolizowania rynek gier w chmurze.

Czy wystarczą również do przekonania USA, których zgody jeszcze brakuje? Czy tak czy nie, gracze już skorzystali na większej dostępności gier MS.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościgears 5microsoft
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.