Gdzie się podziała muzyka w grach? Kompozytor ścieżki dźwiękowej Dooma chciałby jej więcej

Szczerze mówiąc - myślę podobnie.

Gdzie się podziała muzyka w grach? Kompozytor ścieżki dźwiękowej Dooma chciałby jej więcej
Maciej Kowalik

Micka Gordona znałem wcześniej tylko z jego soundtracku do zeszłorocznego Dooma. Biorąc pod uwagę cały 2016 rok, chyba (pamięć mam kiepską) była to jedyna gra, której ścieżka dźwiękowa wryła mi się w głowę. Bynajmniej nie z powodu ukrytych w niej pentagramów. Przesłuchałem poniższy wywiad Danny'ego O'Dwyera i zrozumiałem dlaczego. A potem posmutniałem.

Mick Gordon on Composing DOOM's Soundtrack

Bo faktycznie od jakiegoś czasu chodziła mi po głowie myśl, że autorzy gier straszliwie nie doceniają  wartości muzyki. Niezależnie od gatunku, w większości gier nawet z najwyższej półki coś tam plumka w tle i w gruncie rzeczy większości wystarcza. Mi nie. Nie sądzę bym był odosobniony w stwierdzeniu, że dobra muza, ba - dobrze dobrane piosenki w radio w grze dorzucają tony do klimatu. A gram sporo i mam wrażenie, że ten element został w ostatnich latach mocno zaniedbany. Mam też świadomość, że takie "Mr. Crowley" w Brutal Legend było oczywistym skrótem dla developera. Ale mi naprawdę "zrobiło" tę grę.

Brütal Legend - Ophelia's story

Człowiek to zwierz podatny na rzeczy łechcące zmysły. Mafia 3 była nudna jak flaki z olejem, ale "Little Less Conversation" Pressleya w trakcie pościgu wystarczało, by na moment o tej mizerii zapomnieć. Jeśli dzisiaj wspominam Ace Combat 6, to właśnie przez muzykę. Soundtrack był świetny, ale pojawienie się ostatniego bossa zgrane z poniższym utworem naprawdę mną zamiotło.

Ace Combat Assault Horizon: Final Boss + Ending ( PS3/1080p )

Muzyka Dooma była lepsza. Bo tu nie chodzi o jeden utwór. Cała ścieżka dźwiękowa była znakomita i faktycznie nakręcała do działania, mocno współgrając z równie głośną rozgrywką. Wryła mi się w pamięć. Gdybym odświeżył sobie listę gier wydanych w zeszłym roku, pewnie przypomniałbym sobie coś jeszcze. Ale samo do głowy nie wskakuje.

A to błąd. Również zdaniem Micka:

Drodzy developerzy. Fajny kawałek muzyki naprawdę nam - graczom - "robi".

A skoro już o dźwiękach, to może powiecie mi jaką ścieżkę dźwiękową z zeszłego roku zapamiętaliście. Coś sprawiło, że mieliście ciarki?

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (24)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.