Gdy wydawało Wam się, że przenoszenie różnych rzeczy do Minecrafta już się znudziło... ktoś zrobił World of Warcraft
Jeśli w tej chwili stanął Wam przed oczami sztab konstruktorów układających mozolnie klocki, to spokojnie - fani Minecrafta są zdeterminowani, ale nie aż tak.
08.10.2012 | aktual.: 21.01.2016 16:55
Wersja beta projektu Crafting Azeroth to na razie kontynenty Kalimdor i Eastern Kingdoms przeniesione do sześciennego świata. Twórca mapy, Rumsey wykorzystał własne oprogramowanie, które dokonało procesu wokselizacji - czyli jak sądzę, rozbiło modele z World of Warcraft - od największych gór, aż po budynki i pojedyncze pnie drzew - na bardzo małe klocki i złożyło na nowo z tych dostępnych w Minecrafcie.
Cały proces zajął 24 godziny i nie wymagał interwencji człowieka. Pomoc była jednak potrzebna przy dobieraniu rodzajów materiałów z Minecrafta do tekstur z WoWa, tak by elementy drewniane zostały zbudowane z drewnianych klocków albo przynajmniej pasujących kolorystycznie do oryginału. Rumsey stworzył specjalną aplikację, która mu w tym pomogła, ale i tak dobranie materiałów do 10 tysięcy tekstur z gry zajęło mnóstwo czasu.
W efekcie powstał świat o powierzchni 275 kilometrów kwadratowych i składający się z 68 miliardów klocków. Uwzględnia zarówno najwyższy szczyt - Mt. Hyjal jak i wszelkie lochy i jaskinie, które nie są osobnymi instancjami - czyli nie dostaje się do nich przez portal. Autor już zaczął prac nad kontynentami Outland i Northrend.
Mapa do działania wymaga serwera Bukkit i po rozpakowaniu zajmuje 24 GB, więc upewnijcie się, że macie dość miejsca na dysku. Znajdziecie ją na torrentach (2,17GB) - dla odmiany można stamtąd ściągnąć coś legalnego.
Większą galerię porównującą obydwa światy możecie zobaczyć na imgur.
Paweł Kamiński
[minecraftforum.net via reddit]