GDC: Gry z Windows Phone - osiągnięcia, awatary, tagi gracza

Już wcześniej pisaliśmy, że dla Microsoftu gry są dość priorytetową sprawą w Windows Phone 7. Na jednej z pierwszych sesji, na tegorocznym GDC, prezentującej XNA 4.0 całkiem sporo o tym mówiono.

GDC: Gry z Windows Phone - osiągnięcia, awatary, tagi gracza
marcindmjqtx

10.03.2010 | aktual.: 15.01.2016 15:28

Aplikacje będą tworzone w Silverlight oraz w XNA. Co to oznacza dla deweloperów? W skrócie, nie trzeba się uczyć czegoś bardzo nowego, bardzo świeżego. Silverlight w najbliższe wakacje pojawi się w bardzo dojrzałej już wersji 4. Podobnie jest z Xna (również wersja 4.0, wg. zapowiedzi z GDC ma być dostępna za miesiąc).

Microsoft na Windows Phone dostarcza technologie już sprawdzone w boju w różnych scenariuszach: aplikacje Web, gry na PC Windows, konsolę Xbox 360 czy Zune HD. Programiści, którzy już zainwestowali swój czas w poznanie tych technologii będą mogli bardzo szybko dostarczyć nam ciekawych produkcji.

Skoro technologie i ich możliwości są znane, jedynym wyzwaniem mogą być ograniczenia sprzętowe. Ponieważ telefony z Windows Phone 7 mają być naprawde potężne, w zwiazku z tym z technicznego punku widzenia liczyłbym na szybką naukę deweloperów i wzrost stopnia skomplikowania oraz zakresu projektów z każdym projektem.

Ta podstawa technologiczna może też okazać się atrakcyjna dla programistów szukających wspólnej technologii do tworzenia aplikacji na wiele platform (Silverlight to Web działa na PC i Mac, XNA to Windows, Xbox 360 i Zune HD).

Jakbym ja tworzył gry pod Windows Phone naturalnym dla mnie było by rozdzielenie: gry gdzie wspólnym mianownikiem jest WWW i telefon, idę w stronę Silverlight; wspólny mianownik: konsola i telefon => Xna.

Dla zainteresowanych (programistów) aktualne FAQ (po angielsku) na temat XNA jest dostępne tutaj.

W tym dokumencie można doczytać jakie elementy Xbox Live* będą wspierane w aplikacjach Windows Phone (osiągnięcia, wynik gracza, awatary, wspólne granie po sieci, lista przyjaciół, wiadomości Spotlight).

Daniel Biesiada

*Usługa Xbox LIVE nie jest oficjalnie dostępna w Polsce. Nie wiesz, co to oznacza?Dowiesz się tu

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościmicrosoftgdc
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.