Garść szczegółów o graniu na iPhone
Podczas trwającej konferencji SXSW odbył się panel poświęcony iPhonowi i grom na tę platformę. Brały w nim udział takie firmy jak: ngmoco, Pangea Software i ludzie odpowiedzialni za takie tytuły jak Aurora Fein i Raven Zachary. Pozwoliłem sobie wynotować najciekawsze informacje:
- niestety nie ma danych ile jest iPhonów i iPodów Touch na rynku, przewiduje się, że jest to ok 20-30 milionów
- 70% urządzeń mobilnych przeglądających internet to iPhony/iPody
- przeciętna rozgrywka w Rolando trwa 20 min, w MazeFindera - 6 min
- sporym problemem dla twórców jest rozłączanie się graczy podczas rozgrywek sieciowych, w związku z tym często oglądamy nagraną sekwencję grania, a nie czyjąś grę na żywo
- Aurora Feint zanotowała milion pobrań w przeciągu pierwszego miesiąca
- Aurora Feint II może pochwalić się dziesiątki tysięcy graczy dziennie
- Gra Enigmo zarobiła już 1,5 miliona dolarów (i to po odjęciu Applowch 30%!) i miała 880 tysięcy pobrań od stycznia do lipca; dla porównania - Nanosaur 2 - 133 tysiące pobrań, 77 tysięcy dolarów
- nadal problemem dla twórców jest ustalenie ceny gry, nie do końca jeszcze wiadomo, na co gotowy jest rynek
[via TUAW ]