Gametrade: Xbox najbardziej poszkodowany przez piractwo

Bardzo trudno jest oszacować skalę piractwa w Polsce, brak twardych liczb i danych sprawia, że jesteśmy skazani na przybliżone wyliczenia. Jak choćby statystyki ruchu w serwisie Gametrade.pl, ułatwiający swoimi użytkowników wymienianie się używanymi grami.

marcindmjqtx

29.10.2010 | aktual.: 06.01.2016 15:26

Damian Legawiec, założyciel Gametrade, w oparciu o dane dotyczące wymian w swoim serwisie, stwierdził, że wiodącą platformą w Polsce jest PlayStation 3, które ma mniej więcej połowę rynku. Co z Xboksem 360?

Najbardziej poszkodowaną przez piractwo platformą jest Xbox. Myślałem, tworząc Gametrade, że będzie to serwis stricte konsolowy, dla konsolowców, a [Xbox] jest za pecetem. Jest trzecią platformą. Piractwo bardzo zmniejszyło jego udział i jest to 20 proc. Jest to kolejne potwierdzenie dla bieżącego stanu rzeczy. Im większe piractwo, tym wydawcom mniej opłaca się inwestować choćby w polskie wersje gier. Dlatego też na przykład Electronic Arts z "przyczyn biznesowych" zrezygnowało z tłumaczenia xboksowej wersji Sims 3 - ta na PlayStation 3 ukazała się po polsku.

Podobnie wnioski można wyciągnąć także z udostępnionych nam w czerwcu przez Allegro danych, z których również wynikało, że w najpopularniejszym w Polsce serwisie aukcyjnym jest znacznie mniej ofert dotyczących gier na Xboksa niż na konsole Sony. Za to nadal było sporo ofert dotyczących sprzętu.

Całość wywiadu z Damianem Legawcem możecie obejrzeć tutaj.

Konrad Hildebrand

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360ps3
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.