Gamescom 2018: The Messenger to pomysłowa pikselowa platformówka z wbudowanym zaskoczeniem

Jak nie zaskakuje, jak zaskakuje?

Gamescom 2018: The Messenger to pomysłowa pikselowa platformówka z wbudowanym zaskoczeniem

Jak mówi mi już na samym początku pokazu przedstawiciel Sabotage Studio, The Messenger to gra, w której główną rolę gra zaskoczenie. Czemu więc tak chętnie o tym mówicie, pytam go, czy nie byłoby lepiej, gdyby gracze sami je odkryli, gdyby mogli być zadziwieni czymś, czego kompletnie się nie spodziewają?

W odpowiedzi przyznaje, że owszem, zespół nawet myślał przez pewien czas o podejściu do promocji tej dwuwymiarowej platformówki w taki sposób. Tyle tylko, że wtedy wydawałaby się ona po prostu kolejną pixel-artową zręcznościówką retro i nikt by się nią nie zainteresował.

Coś w tym niestety jest.

The Messenger - Gameplay Trailer

A więc - zaskoczenie, żebyście i wy się zainteresowali. Gra, która rozpoczyna się jak wyglądająca na 8 bitów prosta platformówka po ok. 4h gry (z całkowitych 8-10) zaczyna się zmieniać w coś innego. Główny bohater dostaje możliwość przemieszczania się w czasie w przyszłość, co skutkuje zmianą oprawy graficznej i dźwiękowej na... "16-bitową".

Zmienia się również styl gry, która staje się wtedy metroidvanią, odkrywając nowe ścieżki eksploracji i patrzenia na znane już lokacje.

Na szczęście mają być i inne niespodzianki do odkrycia, a poza tym zaskoczeniem gra broni się bardzo satysfakcjonującym sterowaniem. Mimo szukania inspiracji w starej szkole unika również wywoływania frustracji - punkty kontrolne rozsiane są gęsto, a śmierć nie  powoduje konieczność przechodzenia raz jeszcze większej części gry.

Obraz

Sporą satysfakcję sprawia też system łączenia skoków. Zamiast standardowego w gatunku podwójnego czy nawet potrójnego skoku, tutaj można się po raz kolejny odbić w powietrzu po każdym ataku. Znajdując podatne na ciosy przedmioty, zawieszone w powietrzu czy odpowiednio wymierzając ataki we wrogów można w ten sposób przemierzać spore odległości bez dotykania ziemi. Opanowuje się to dość szybko i sprawia to frajdę.

The Messenger trzymać ma dodatkowo przy ekranie pomysłowym scenariuszem i błyskotliwymi dialogami. Czy tak będzie, przekonamy się już bardzo niedługo - premiera na PC i Switchu już 30 sierpnia.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościgamescom 2018prosto z gamescom 2018
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.