Gamescom 2018: Dying Light 2 - Piękna zombie katastrofa

Decyduj lub giń.

Gamescom 2018: Dying Light 2 - Piękna zombie katastrofa

Demo Dying Lighta 2, które Techland pokazywał na Gamescomie w Kolonii, jest tym samym, które dane było obejrzeć wybranym za zamkniętymi drzwiami na E3. Po tym około półgodzinnym fragmencie rozgrywki, gra zapowiada się jak coś szczególnego.

Można tu przede wszystmik zobaczyć nie tylko o wiele większą skalę kontynuacji, zapierające dech w piersiach widoki, mnóstwo nowych manewrów parkourowych (dwa razy więcej niż w "jedynce", jak mówią twórcy), ale nade wszystko to, jak cały świat gry reagować ma na decyzje gracza.

Dying Light 2 - E3 2018 Announcement Trailer

I nie chodzi tylko o to, że ktoś przestanie chcieć z nami rozmawiać, a inny wspomni jakiś nas czyn czy zmienią się ceny w sklepach - wszystko to już znamy. Dying Light 2 ma realizować to w skali znacznie większej niż inne podobne produkcje. Zmieniać ma się wszystko - wygląd lokacji, dostępne obszary czy nawet możliwe do wykorzystania przez graczy mechanizmy rozgrywki.

Szczególnie zauważalne ma to być wtedy, gdy dołączymy się do gry jakiegoś naszego znajomego lub znajomej. Gra pozwala na kooperację do czterech osób naraz przez sieć (przy okazji twórcy podkreślają, że to nie jedyny tryb online, ale więcej dowiemy się wkrótce) i w takim wypadku świat zawsze wygląda tak, jak w rozgrywce osoby zakładającej sesję. To również ona podejmuje wszystkie kluczowe decyzje.

Obraz

Pozostali grający zachowają zdobyte podczas takiej zabawy sprzęt czy umiejętności po powrocie do własnej wersji świata. A przy okazji mogą ją wykorzystać właśnie do zobaczenia, jak różnie wyglądać może miasto w zależności od sposobu, w jaki grają.

Należy też koniecznie wspomnieć, że w pewnym momencie prezentacji grający wszedł na wysoki punkt, zaczął rozglądać się po świecie, a komentujący podkreślił, że do każdego widocznego miejsca da się dojść (aż chciało się spytać, CZY RÓWNIEŻ NA TAMTĄ GÓRĘ).

Podobało mi się również to, co przedstawiciele Techlandu odpowiedzieli, gdy zostali na koniec spytani o możliwość jeżdżenia pojazdami. Podkreślili, że niczego nie potwierdzają, ale w trakcie dema można było zobaczyć, jak podejście do pojazdu spowodowało pojawienie się ikonki klawisza X z tekstem "Prowadź", więc wnioski z tego wyciągnijcie sami.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.