GameINN zwiększa budżet. Będzie więcej pieniędzy na polskie gry
Polski rząd znów chce sypnąć dodatkowego grosza. Nie tylko Wiedźminowi.
Pomysł na konkurs GameINN jest prosty - wesprzeć sektor gier wideo w Polsce. Koncept przyjął się całkiem nieźle i skrzętnie korzystają z niego kolejne studia. Dodatkowe środki zdobyte w konkursie pomogły m.in. CD Projektowi w opracowaniu "żywego", otwartego miasta, które trafiło do "Cyberpunk 2077", Techland mógł dzięki niemu stworzyć nowy system walki, potrzebny do potyczek "z przeciwnikami nietypowych rozmiarów", z kolei ekipa Flying Wild Hog mogła zmodyfikować autorski silnik, czego efekty mamy nadzieję zobaczyć w "Shadow Warrior 3".
Ale z dobrodziejstw konkursu korzystały również studia mniejsze: Vivid Games, The Farm 51 czy Jujubee. W ubiegłym roku Narodowe Centrum Badań i Rozwoju wybrało 27 projektów do dofinansowania, które zgarnęły dotacje na łączną kwotę prawie 105 mln zł.
W tym roku budżet konkursu zwiększy się o 50 mln zł.
- Informujemy o aktualizacji dokumentacji dla konkursu nr 4/1.2/2019 – GameINN-IV, ogłoszonego 15 listopada 2019 r. W wyniku aktualizacji zwiększono alokację na konkurs z 100 mln zł do 154 383 714,37 zł - czytamy w oficjalnym oświadczeniu NCBR.
Przypomnijmy, program GameINN został uruchomiony w 2016 r. na wniosek Porozumienia Polskie Gry. Za jego realizację odpowiada Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, finansowanie pochodzi natomiast z funduszy europejskich, a dokładniej z programu Inteligentny Rozwój (POIR).