GameDevMovie.pl - o polskich grach przed kamerą

W filmie dokumentalnym o rodzimych twórcach gier wystąpią między innymi twórcy Wiedźmina 3, Dead Island i Snipera.

GameDevMovie.pl - o polskich grach przed kamerą
marcindmjqtx

Gry coraz częściej stają się bohaterem filmów dokumentalnych. Były już „Indie Game: The Movie”, w którym wystąpił m.in. eks-producent Phil Fish, „Ecstasy of Order: The Tetris Master” opowiadające o maniakach Tetrisa, o kulturze maszyn arcade w Japonii opowiadał film „100 Yen: The Japanese Arcade Experience”. Kolejne produkcje trafiają na Kickstartera - na przykład „Outerlands”.

Wygląda na to, że i my doczekamy się dokumentu o rodzimej branży. Materiału źródłowego jest dużo, co najlepiej widać po naszym cyklu o polskich twórcach gier, który trwa już pół roku. Ekipa odpowiedzialna za GameDevMovie.pl postanowiła opowiedzieć w swoim filmie o firmach, które na naszym rynku (i nie tylko) rozdają karty lub zaczną rozdawać lada moment. O film i plany zapytaliśmy Magdalenę Mizerę, PR & Project Assistant.

Ekipa GameDevMovie.pl na Pixel Heaven (fot. GameDevMovie.pl)

--

Skąd pomysł na GameDevMovie.pl?

Na polskiej scenie gier brakowało materiału, który pokazywałby, co tworzymy w naszym kraju. Polska jest liczącym się graczem w tym największym segmencie rozrywki. Inicjator projektu, Konrad Olesiewicz (wieloletni producent gier oraz współzałożyciel Codeminion) zauważył, że zarówno zwykli ludzie, jak i decydenci, inwestorzy czy osoby powiązane z biznesem nie mają świadomości istnienia polskiej, growej „tożsamości” oraz tego, ile dobrych gier u nas powstaje. Nie zauważają, że jest to realny rynek i realne pieniądze.

I ostatnie, jednak równie ważne: GameDevMovie.pl może być motywacją dla twórców, zarówno tych, którzy tracą zapał i siły do pracy, jak i tych dopiero zaczynających - by mogli obejrzeć sukcesy innych i złapać drugi oddech do dalszej pracy.

O czym dokładnie będzie film? Co w nim zobaczymy?

GameDevMovie.pl jest dokumentem, gdzie branża mówi o branży. Wiadomo, że wszystko przechodzi przez nasz montaż i naszą wizję, ale to uczestnicy środowiska wnoszą treść i materiał do tego filmu. Nie ma w nim zawartych szczególnych tez. No może poza tą, że gry są super ważną częścią ekonomii, a polscy twórcy są naprawdę świetni i stają się coraz lepsi.

W filmie zobaczymy przede wszystkim ciekawe projekty i zaangażowanych ludzi. Ludzi, którzy pracują, bo mają pasję i nie wyobrażają sobie co innego mieliby robić w życiu. Robią to dla siebie, ale przede wszystkim dla innych. Ludzi, którzy popychają granicę tego co da się zrobić - czy to technologicznie stając do wyścigu w kategorii AAA, czy to koncepcyjnie starając się wnieść coś świeżego w kategorii „indie”. Mówiąc krótko, pokażemy twórców „zabawek” rozpalających naszą wyobraźnię, którzy są takimi samymi ludźmi jak my wszyscy.

Paweł Miechowski (po prawej) z 11 bit Studios gotowy do rozmowy (fot. GameDevMovie.pl)

Jakie firmy odwiedziliście z kamerą? Może ktoś odmówił udziału w projekcie?

Tych firm trochę nam się uzbierało. Niestety, nie odwiedziliśmy wszystkich, które chcielibyśmy pokazać ze względu na ograniczenia czasowe, finansowe oraz ograniczenie jakim jest krótki format filmu. Musieliśmy zrezygnować z wizyty w takich świetnych firmach jak m.in. dawny PCF (obecnie Epic Games Polska) czy Flying Wild Hog. Moglibyśmy zresztą wymieniać te świetne firmy przez kolejny akapit, ale niestety musieliśmy przyjąć jakiś klucz, aby projekt nam się nie „rozlazł”.

Co do firm, w których byliśmy, to warto wspomnieć, że mamy dwie ścieżki. Pierwsza jest ścieżką „mainstreamu”, gdzie odwiedziliśmy CD Projekt, CI Games, Techland, 11bit Studios i Vivid Games. Drugą jest natomiast ścieżka „indie”, w ramach której rozmawialiśmy z Adrianem Chmielarzem z The Astronauts, Sosem Sosowskim oraz Michałem Marcinkowskim z Transhuman Design. Byliśmy także w Crunching Koalas, spotkaliśmy się też z ekipą MoaCube oraz z Piotrem Iwanickim z superHOT.

Dodatkowo zaprosiliśmy do wypowiedzi kilku ekspertów: Macieja Miąsika, Piotrka Gnypa oraz Konrada Olesiewicza. Co ciekawe i obrazujące otwartość polskiej branży gier - nikt nie odmówił udziału w projekcie.

Korzystając z okazji, chcielibyśmy bardzo serdecznie podziękować wszystkim, którzy zechcieli wziąć udział w naszym projekcie oraz zgodzili się być naszymi gospodarzami. Spotkaliśmy się z ogromną gościnnością, za którą wszystkim firmom i ludziom bardzo, bardzo serdecznie dziękujemy.

Wizyta w Crunching Coalas (fot. GameDevMovie.pl)

Czy GameDevMovie.pl to ostateczna nazwa filmu?

Tak. Ta nazwa jednocześnie pokazuje, że jest to film o polskiej branży oraz że jest przyjazny dla anglojęzycznego odbiorcy. Poza tym łącząc w formie linku angielską nazwę i polską końcówkę otrzymaliśmy fajny zabieg promocyjny.

Kiedy spodziewać się zwiastuna? Kiedy premiera filmu? Gdzie będzie go można zobaczyć?

Teaser pojawi się na dniach, skończenie filmu planujemy na marzec, a przed nim pojawi się jeszcze trailer. Nie mamy konkretnych terminów, tworzymy deadline'y wewnątrz naszej ekipy i tych dat się trzymamy. Jednak nie są one oficjalne, bo wiadomo, że plany lubią ulegać zmianom. Szczególnie gdy w projekt zaangażowanych jest coraz więcej osób.

Film będzie można zobaczyć na pokazach i eventach, o których poinformujemy na naszej stronie. Niedawno dostaliśmy zaproszenie od sąsiadów z Niemiec, aby zrobić premierę na International Games Week: Berlin (DGT-Deutsche Gamestage). Mamy nadzieję, że wyrobimy się na ten termin. Ponadto będziemy próbowali dostać się z naszym filmem do telewizji. A dla szerszego grona odbiorców, w szczególności dla branży i internautów (w tym czytelników Polygamii) GameDevMovie.pl planujemy udostępnić w całości bądź we fragmentach także na YouTube.

Rozmowa z Piotrem Iwanickim, znanym z Superhot (fot. GameDevMovie.pl)

Czy inspirujecie się pomysłami zachodnimi. np. „Indie Game: The Movie”?

Oczywiście oglądaliśmy IG, ale nasz film ma zupełnie inny charakter. IG był dokumentem z mocnym elementem fabuły - miał bohaterów i pokazywał ich, często bardzo emocjonalne, perypetie.

My idziemy bardziej dokumentalnie i przekrojowo przez to, co Polska ma najlepszego do zaoferowania w temacie produkcji gier komputerowych.

Finansujecie projekt z własnej kieszeni. Zwróci się?

Mamy taką nadzieję. Projekt nie szedłby do przodu bez pomocy różnych osób, które po drodze się w niego zaangażowały i dalej angażują, chociaż wiedzą, że nie wiąże się to z żadnym wynagrodzeniem.

Dodatkowo tworzenie filmu rządzi się swoimi prawami - same kompetencje zespołu nie wystarczają do stworzenia całości. Kiedy rzeczywistość pokrzyżowała nam plany i potrzebowaliśmy pomocy np. dodatkowego operatora, zaoferowano nam ceny niższe od rynkowych. Dowodzi to, że jeśli ktoś angażuje się w ciekawy, inspirujący projekt, to pieniądze schodzą na drugi plan.

--

Losy GameDevMovie.pl możecie śledzić na fanpage'u projektu.

Marcin Kosman

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościpolecamypublicystyka

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.