Game Dev School od teraz także dla profesjonalistów

Warszawska szkoła tworzenia gier poszerza swoją działalność.

Game Dev School od teraz także dla profesjonalistów
Paweł Olszewski

Game Dev School kojarzymy głownie z kursami dla tych, którzy chcieliby pracować przy grach wideo. W zeszłym roku rozmawiałem o tym na łamach Polygamii z Marcinem Celarkiem, dyrektorem zarządzającym całej inicjatywy. W wywiadzie znajdziecie informacje o samej szkole, metodologii nauczania i perspektywach dla absolwentów. Oto dla przypomnienia mały fragmencik:

Co natomiast z tymi, którzy w gamedevie już się zahaczyli, ale chcieliby trochę podszlifować swój warsztat z konkretnej działki? Właśnie dla nich przewidziane są nowe kursy Game Dev School z dopiskiem PRO.

To już słowa Macieja Miąsika, szefa studia Pixel Crow i dyrektora programowego Game Dev School.

Kursy PRO będą konkretne, bardziej techniczne, opierające się na praktyce z danego zagadnienia, a nie ogółu tematów składających się na produkcję gier. Trwa już rekrutacja na kurs "Animator 3D”, za który odpowiada Michał Hrydziuszko z Mocap.pl. Jego uczestnicy przejdą tam przez wszystkie etapy pracy, od przygotowania siatek po implementację do silnika.

Edycja PRO nie jest przewidziana jednak tylko dla grafików, animatorów czy programistów - planowany jest też szereg specjalistycznych kursów np. dla przyszłych marketingowców. Ba, znalazło się nawet miejsce dla kursu „Wystąpienia publiczne dla game developerów”. Może i brzmi to śmiesznie, ale z doświadczenia wiem, że nie ma nic gorszego od twórców, którzy nie potrafią w ciekawy i zwięzły sposób przedstawić swojej gry (nie wspominając już o jej sprzedaży, np. potencjalnym inwestorom).

W Polsce jest już kilkanaście kierunków studiów dedykowanych grom wideo. Game Dev School nie jest jednak dla nich konkurencją. Nie traktuje swoich kursantów "jak uczniaków", nie ma tam sesji, kolokwiów i indeksów. Jest sporo wiedzy prosto od ludzi żyjących z gamedevu i nawet kilka realizowanych w ciągu „roku akademickiego” projektów. Na dedykowanych kursach PRO będzie podobnie - po zakończeniu każdego z nich każdy uczestnik ma mieć konkret, który będzie mógł dodać sobie do portfolio. No i wiedzę, która jest niezbędna w topowych gamedevowych firmach - brak wykwalifikowanych rąk do pracy to wciąż największa bolączka tej branży.

Bede gry robić

Link do strony GDS: gamedevschool.pl.

Paweł Olszewski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościpolskagamedev
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.