Game Dev School od teraz także dla profesjonalistów

Warszawska szkoła tworzenia gier poszerza swoją działalność.

Game Dev School od teraz także dla profesjonalistów
Paweł Olszewski
SKOMENTUJ

Game Dev School kojarzymy głownie z kursami dla tych, którzy chcieliby pracować przy grach wideo. W zeszłym roku rozmawiałem o tym na łamach Polygamii z Marcinem Celarkiem, dyrektorem zarządzającym całej inicjatywy. W wywiadzie znajdziecie informacje o samej szkole, metodologii nauczania i perspektywach dla absolwentów. Oto dla przypomnienia mały fragmencik:

Co natomiast z tymi, którzy w gamedevie już się zahaczyli, ale chcieliby trochę podszlifować swój warsztat z konkretnej działki? Właśnie dla nich przewidziane są nowe kursy Game Dev School z dopiskiem PRO.

To już słowa Macieja Miąsika, szefa studia Pixel Crow i dyrektora programowego Game Dev School.

Kursy PRO będą konkretne, bardziej techniczne, opierające się na praktyce z danego zagadnienia, a nie ogółu tematów składających się na produkcję gier. Trwa już rekrutacja na kurs "Animator 3D”, za który odpowiada Michał Hrydziuszko z Mocap.pl. Jego uczestnicy przejdą tam przez wszystkie etapy pracy, od przygotowania siatek po implementację do silnika.

Edycja PRO nie jest przewidziana jednak tylko dla grafików, animatorów czy programistów - planowany jest też szereg specjalistycznych kursów np. dla przyszłych marketingowców. Ba, znalazło się nawet miejsce dla kursu „Wystąpienia publiczne dla game developerów”. Może i brzmi to śmiesznie, ale z doświadczenia wiem, że nie ma nic gorszego od twórców, którzy nie potrafią w ciekawy i zwięzły sposób przedstawić swojej gry (nie wspominając już o jej sprzedaży, np. potencjalnym inwestorom).

W Polsce jest już kilkanaście kierunków studiów dedykowanych grom wideo. Game Dev School nie jest jednak dla nich konkurencją. Nie traktuje swoich kursantów "jak uczniaków", nie ma tam sesji, kolokwiów i indeksów. Jest sporo wiedzy prosto od ludzi żyjących z gamedevu i nawet kilka realizowanych w ciągu „roku akademickiego” projektów. Na dedykowanych kursach PRO będzie podobnie - po zakończeniu każdego z nich każdy uczestnik ma mieć konkret, który będzie mógł dodać sobie do portfolio. No i wiedzę, która jest niezbędna w topowych gamedevowych firmach - brak wykwalifikowanych rąk do pracy to wciąż największa bolączka tej branży.

Bede gry robić

Link do strony GDS: gamedevschool.pl.

Paweł Olszewski

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne