FTL, Hotline Miami, Little Inferno, czyli Independent Game Festival 2012 - poznajcie tegorocznych nominowanych

IGF to prawdziwa kuźnia talentów i ciekawych, nietypowych gier. Jakie tytuły pojawią się na tegorocznej, 15 już edycji festiwalu?

FTL, Hotline Miami, Little Inferno, czyli Independent Game Festival 2012 - poznajcie tegorocznych nominowanych
marcindmjqtx

Co roku na Independent Game Festival pokazywane są gry, które albo namieszały w światku szeroko pojętych "gier niezależnych", albo już wkrótce, dzięki obecności na festiwalu, namieszają. Dość powiedzieć, że laureatami byli zarówno Minecraft (po wydaniu) i FEZ (przed wydaniem). Zwycięzców poznamy 27 marca.

W tym roku, do najważniejszej nagrody imienia Seaumasa McNally'ego zostały nominowane:

  • Hotline Miami (Dennaton Games)
  • FTL: Faster Than Light (Subset Games)
  • Cart Life (Richard Hofmeier)
  • Little Inferno (Tomorrow Corporation)
  • Kentucky Route Zero (Cardboard Computer)
  • Wyróżnienia: Gone Home (The Fullbright Company); Thirty Flights of Loving(Blendo Games); The Stanley Parable (Galactic Cafe); Super Hexagon (Terry Cavanagh); Starseed Pilgrim (Droqen & Ryan Roth)

Hotline Miami, Faster Than Light i Little Inferno, to gry, które są już doskonale znane, nie tylko "fanom gier niezależnych". Kentucky Route Zero jeszcze się nie ukazało, ale zapowiada się wybornie, a o istnieniu Cart Life dowiedziałem się dzisiaj, ale istnieje w sieci już od paru lat i demo możecie ściągnąć stąd:

Nuovo Award to kategoria dla gier dziwnych i jeszcze dziwniejszych, więc proszę oto lista, a pod nią zwiastun Dys4ia, autobiograficznej gry o przechodzeniu kuracji hormonalnej, o której pisaliśmy tutaj.

  • Cart Life (Richard Hofmeier)
  • Spaceteam (Henry Smith)
  • Dys4ia (Auntie Pixelante)
  • Bientot l'ete (Tale of Tales)
  • 7 Grand Steps (Mousechief)
  • MirrorMoon (SantaRagione + BloodyMonkey)
  • VESPER.5 (Michael Brough)
  • Little Inferno (Tomorrow Corporation)
  • Wyróżnienia: Renga (wallFour); Starseed Pilgrim (Droqen & Ryan Roth); Frog Fractions (Twinbeard); Thirty Flights of Loving (Blendo Games); The Stanley Parable (Galactic Cafe)

Za najładniejsze gry w tym roku uznano m.in. Incredipede (wygląda "nieco jak drzeworyt") czy Kentucky Route Zero (wygląda "nieco jak z kartonu"):

    Mistrzostwo w sztuce wizualnej
  • Incredipede (Northway Games and Thomas Shahan)
  • Kentucky Route Zero (Cardboard Computer)
  • Guacalamelee! (Drinkbox Studios)
  • Lovers in a Dangerous Spacetime (Asteroid Base)
  • Year Walk (Simogo)
  • Wyróżnienia: Fly'n (Ankama Play); Eleven (Christoffer Hedborg, Datahowler); The Bridge (Ty Taylor and Mario Castaneda); Thomas Was Alone (Mike Bithell, David Housden and Danny Wallace); Hundreds (Semi Secret feat. aeiowu)

A Wy obejrzyjcie sobie zwiastun Year Walk:

Tymczasem za najlepsze od strony narracyjnej uznano:

  • Thirty Flights of Loving (Blendo Games)
  • Cart Life (Richard Hofmeier)
  • Kentucky Route Zero (Cardboard Computer)
  • Dys4ia (Auntie Pixelante)
  • Gone Home (The Fullbright Company)
  • Wyróżnienia: Goblet Grotto (thecatamites, j chastain, NEW VADERS); Analogue: A Hate Story (Christine Love); Papo & Yo (Minority Media); The Stanley Parable (Galactic Cafe); 7 Grand Steps (Mousechief)

O Thirty Flights of Loving pisałem szerzej tutaj i to jest naprawdę interesująca produkcja, warto sprawdzić. O Gone Home nie słyszałem wcześniej i wygląda ciekawie. O ile ktoś oczywiście lubi historie opowiadane w stylu podobnym do Dear Esther:

W kategorii "mistrzostwo techniczne" czai się parę gier, o których nieco zapomniałem. Perspective przedstawialiśmy wcześniej tutaj, a co do reszty nominowanych:

    Mistrzostwo techniczne
  • StarForge (CodeHatch)
  • Perspective (DigiPen Widdershins)
  • Little Inferno (Tomorrow Corporation)
  • Intrusion 2 (Aleksey Abramenko)
  • LiquidSketch (Tobias Neukom)
  • Wyróżnienia: Mobiloid (Monty Melby); Skulls Of The Shogun (17-BIT); Foldit (University of Washington); 140 (Jeppe Carlsen); Gateways (Smudged Cat Games)

Jako, że w tym roku trochę mało było gier o budowaniu, przypomnijmy sobie StarForge, czyli "Halo spotyka Minecrafta":

Tymczasem, nagrody za design:

    Mistrzostwo w projektowaniu
  • Samurai Gunn (Beau Blyth)
  • FTL: Faster Than Light (Subset Games)
  • Starseed Pilgrim (Droqen & Ryan Roth)
  • Super Hexagon (Terry Cavanagh)
  • Super Space ______ (David Scamehorn & Alexander Baard/DigiPen)
  • Wyróżnienia: Spaceteam (Henry Smith); Helix (Michael Brough); Little Inferno (Tomorrow Corporation); Rymdkapsel (Martin Jonasson, Grapefrukt Games); Hotline Miami (Dennaton Games)

Tutaj pozwolę wkleić sobie dwa zwiastuny, Starseed Pilgrim, grę o sadzeniu kosmicznych nasionek:

I Super Space ______, które wygląda jak Asteroids, tylko, że bardziej:

Jeśli chodzi o ostatnią kategorię, za dźwięk, to chyba nie ma niespodzianki, że jest w niej zarówno Hotline Miami, które miało obłędną ścieżkę dźwiękową, jak i Pixeljunk 4AM, które było po prostu grą muzyczną. Czy też raczej "narzędziem do tworzenia klubowych wizualizacji".

    Mistrzostwo w warstwie audio
  • Kentucky Route Zero (Cardboard Computer)
  • Bad Hotel (Lucky Frame)
  • 140 (Jeppe Carlsen)
  • Hotline Miami (Dennaton Games)
  • Pixeljunk 4AM (Q-Games)
  • Wyróżnienia: Thomas Was Alone (Mike Bithell, David Housden and Danny Wallace); Little Inferno (Tomorrow Corporation); Gone Home (The Fullbright Company); Fract OSC (Phosfiend Systems); Dust: An Elysian Tale (Humble Hearts)

O Bad Hotel nie słyszałem (badum psz), więc przyjrzyjmy się:

Źródło: IGF

Konrad Hildebrand

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.