Fortnite nie trafi na Steam Decka. I wcale nie chodzi tu o marżę Valve

Przenośny komputer Valve nie przekona Epica do rozszerzenia listy platform, wspieranych przez jego najpopularniejszą grę.

Fortnite
Fortnite

08.02.2022 | aktual.: 09.02.2022 10:34

Tim Sweeney, CEO Epica, wypowiedział się na Twitterze w temacie ewentualnej dostępności Fortnite'a na nadchodzącym Steam Decku. I zaprzeczył, by była jakakolwiek możliwość pojawienia się gry na tej platformie. I wcale nie chodzi tu o marżę Valve.

Osobną kwestią jest bowiem fakt, że Fortnite w ogóle nie jest dostępny na Steamie. Jak jednak stwierdził Sweeney, jest to osobna kwestia

Epic z wielką radością umieściłby Fortnite'a na Steamie. Mniejszą radość wywołałaby konieczność płacenia 20-30 procent przychodów za ten przywilej.

Jednak kwestia dostępności na Steam Decku jest niezależna od tego i byłaby wykluczona nawet gdyby Epic przełknął wysoką marżę. Głównym powodem są zabezpieczenia antycheatowe i fakt, że nie współpracują one z Linuksem.

Jak wyjaśnił Sweeney, wsparcie dla tego systemu operacyjnego - na którym opiera się również Steam Deck - zmniejszyłoby skuteczność zabezpieczeń.

Nie mamy pewności, że bylibyśmy w stanie walczyć z oszustwami w tej skali biorąc pod uwagę mnóstwo istniejących konfiguracji jądra, w tym personalizowane.

Stwierdził. Z tego powodu niezależnie od kwestii sprzedażowych i samego Steama, Fortnite'a  na Steam Decku być nie może. Przynajmniej nie w jego podstawowej wersji.

Oczywiście jednocześnie Steam Deck jest całkowicie otwartym dla użytkownika pecetem, na którym może on również zainstalować Windowsa. W takim wypadku oczywiście będzie mógł uruchomić wszystko to, co na Windowsie (pod warunkiem spełnienia wymagań sprzętowych) - również Fortnite'a.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.