Forged Battalion - RTS od twórców Grey Goo i Empire at War umożliwi stworzenie własnej, unikalnej frakcji
A przy okazji wygląda na strategię w starym, „command & conquerowym” stylu.
Fanom RTS-ów Petroglyph Games przedstawiać raczej nie trzeba. Założone przez byłych twórców Command & Conquer czy Dune II studio ma na koncie choćby Star Wars: Empire at War i ten wynalazek Forces of Corruption, Universe at War: Earth Assault czy z nieco nowszych produkcji - bardzo udane Grey Goo oraz serię 8-Bit Armies.
Forged Battalion Announcement Teaser
Teraz ekipa ogłosiła prace nad Forged Battalion, również RTS-em i również w klasycznym ujęciu, a przynajmniej na to wygląda patrząc na krótki zwiastun. No właśnie, czy na pewno takim klasycznym? Pierwsze skojarzenia od razu nasuwają Command & Conquer, ale jest też coś nieco świeższego. Otóż normalnie w strategiach mamy frakcje, które mają swoje jednostki. Forged Battalion też ma frakcje, ale jednostki zaprojektujemy sami.
Ma to działać w ten sposób, że każda bitwa, czy to w kampanii, skirmishu, czy multiplayerze, zapewni zasoby, które następnie przeznaczamy na rozwój drzewka technologicznego. To z kolei odblokowuje kolejne elementy, jak systemy napędowe, uzbrojenie, umiejętności specjalne i rodzaje wojsk. Następnie my decydujemy, jakie jednostki z tego wszystkiego stworzymy, co ma zapewnić unikalność każdej frakcji.
Forged Battalion będzie wydany przez Team17 i trafi do wczesnego dostępu na początku 2018 roku, gdzie ma spędzić około sześciu miesięcy. Na początku zaoferuje pięć misji kampanii dla jednego gracza i dwa tryby multiplayer, a twórcy zapowiadają, że poza „dynamiczną kampanią” na polu bitwy zmierzy się do 8 graczy, również w kooperacji.
Bartosz Stodolny