Forbes: gry wideo to jedna z idei zmieniających świat
"Gry wideo już dawno przestały być traktowane jak zabawki dla dzieci" - w lutowym numerze miesięcznika Forbes zostały uwzględnione w rankingu "20 idei zmieniających świat".
Co prawda gry trafiły na ostatnie, 20. miejsce, ale za to w dobrym towarzystwie. W artykule Piotra Karnaszewskiego znalazły się też drukarki 3D, czytniki e-booków, komercyjne loty kosmiczne czy ekspansja ekonomiczna Mongolii i potencjał gazu łupkowego.
Autor wspomina o tym, że gry zostały zauważone, gdy w zeszłym roku wpływy ze sprzedaży Call of Duty: Modern Warfare 3 w ciągu 24 pierwszych godzin przekroczyły sumy zarobione przez ostatnią część filmu o Harrym Potterze - najbardziej kasowy film. Oraz o planach Jeffreya Katzenberga, szefa DreamWorks, który zamierza zrewolucjonizować rynek dzięki nowej technologii animacji w czasie rzeczywistym
Cieszy niezmiernie, że gry zasłużyły sobie na miejsce w takim zestawieniu w piśmie, które na co dzień się nimi nie zajmuje. Choć ostatnio jakby więcej - w jednym z poprzednich numerów pojawił się artykuł o sukcesach finansowych polskiej branży growej.
Paweł Kamiński