Football Manager 2013 najszybciej sprzedającą się grą w historii serii. Opłacił się ukłon w stronę niedzielnych graczy?
Bo przecież najlepszym trenerem jest każdy kibic.
01.02.2013 | aktual.: 05.01.2016 16:23
Nie wiadomo, o jakiej dokładnie sprzedaży i jakim zysku mówimy, ale podobno wzrost wyrażany w procentach jest dwucyfrowy względem ubiegłego roku. To wystarczyło, by twórcy pochwalili się najlepszym wynikiem w dziejach.
Sports Interactive podaje trzy możliwe przyczyny sukcesu. Pierwsza to debiutująca w Football Manager 2013 opcja Classic Mode, która pozwala na łatwiejszą, szybszą zabawę w piłkarskiego szefa. Druga to rosnąca popularność w takich krajach jak Turcja. Trzecia zaś to fakt, że gry nie zdążono jeszcze spiracić.
Świetnie radzi sobie też FM Handheld na iOS z ponad 500 tys. sprzedanych sztuk. "Nawet wersja na PSP radzi sobie lepiej niż oczekiwaliśmy" - powiedział Miles Jacobson z Football Managera 2013.
Najfajniejsze jest to, że Football Manager potrafi odnaleźć się na rynku i jednocześnie nie zapomina o starych wyjadaczach, towarzyszących cyklowi od dwóch dekad. Nadal być hardkorowym "piłkarskim Excelem" i jednocześnie zachęcić do zabawy niedzielnych graczy - to duża sztuka.
Football Manager 2013 doskonale radzi sobie też w polskich sklepach - pod koniec ubiegłego roku regularnie gościł na listach najlepiej sprzedających się gier w Empiku.
[za: MCVUK]
Marcin Kosman