Final Fantasy XVI bez otwartego świata

Final Fantasy XVI bez otwartego świata

Final Fantasy XVI
Final Fantasy XVI
Źródło zdjęć: © Licencjodawca
22.06.2022 22:22

Gra ma być mniejsza, przez co będzie większa. Tak jest.

Naoki Yoshida, producent Final Fantasy XVI, w wywiadzie dla serwisu IGN zdradził co nieco na temat podejścia twórców do projektowania świata gry. Stwierdził, że wbrew obowiązującym trendom nie będzie to gra RPG w otwartym świecie. W ten sposób też odróżni się od Final Fantasy XV, które brało wiele z designu współczesnych gier role-playing czy produkcji takich jak Assassin's Creed.

Aby stworzyć historię, która faktycznie sprawia wrażenie, jakby toczyła się w obrębie całej planety i nie tylko, postanowiliśmy zrezygnować z projektu, który ogranicza nas do jednolitej przestrzeni w otwartym świecie. Zamiast tego postanowiliśmy skoncentrować się na niezależnych od siebie obszarach, które mogą dać graczom lepsze uczucie prawdziwie "globalnej" skali.

Powiedział Yoshida. Do głowy przychodzą tu gry takie jak Dragon Age: Inkwizycja czy Greedfall, które korzystały z podobnego designu. Sprawdza się to różnie i w mojej opinii powoduje przede wszystkim to, że gra jest bardzo "growa" - zamiast świata mamy wyraźnie zaprojektowane "mapy" stworzone w konkretnym celu. Potrafi to negatywnie wpłynąć na, za przeproszeniem, "immersję".

Z drugiej strony wszyscy jesteśmy już chyba nieco zmęczeni kolejnymi klonami gier Ubisoftu, więc może to i słuszna decyzja. Moim zdaniem duży wpływ na to, jak taki rozwiązanie będzie odebrane, będzie miało to, w jaki sposób gracz będzie poruszał się między tymi obszarami. Dobra mapa świata jest w stanie zamaskować szwy i faktycznie dodać wrażenia globalnej podróży, tylko że... z jakiegoś powodu rzadko w takich grach są dobre mapy świata.

Warto tu też wspomnieć, jaką mordęgą stały się dla Square Enix prace nad Final Fantasy XV i jak decyzja o stworzeniu gry w otwartym świecie niemal zabiła ostatni tytuł w tej szanowanej serii. Być może więc warto docenić przynajmniej to, że tym razem twórcy gry realistycznie podchodzą do stawianych przed sobą celów.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)