Final Fantasy XVI bez otwartego świata

Gra ma być mniejsza, przez co będzie większa. Tak jest.

Final Fantasy XVI bez otwartego świataFinal Fantasy XVI
Źródło zdjęć: © Licencjodawca
1

Naoki Yoshida, producent Final Fantasy XVI, w wywiadzie dla serwisu IGN zdradził co nieco na temat podejścia twórców do projektowania świata gry. Stwierdził, że wbrew obowiązującym trendom nie będzie to gra RPG w otwartym świecie. W ten sposób też odróżni się od Final Fantasy XV, które brało wiele z designu współczesnych gier role-playing czy produkcji takich jak Assassin's Creed.

Aby stworzyć historię, która faktycznie sprawia wrażenie, jakby toczyła się w obrębie całej planety i nie tylko, postanowiliśmy zrezygnować z projektu, który ogranicza nas do jednolitej przestrzeni w otwartym świecie. Zamiast tego postanowiliśmy skoncentrować się na niezależnych od siebie obszarach, które mogą dać graczom lepsze uczucie prawdziwie "globalnej" skali.

Powiedział Yoshida. Do głowy przychodzą tu gry takie jak Dragon Age: Inkwizycja czy Greedfall, które korzystały z podobnego designu. Sprawdza się to różnie i w mojej opinii powoduje przede wszystkim to, że gra jest bardzo "growa" - zamiast świata mamy wyraźnie zaprojektowane "mapy" stworzone w konkretnym celu. Potrafi to negatywnie wpłynąć na, za przeproszeniem, "immersję".

Przetestowałem OMEN MAX 16 – co oferuje najnowszy laptop dla graczy?

Z drugiej strony wszyscy jesteśmy już chyba nieco zmęczeni kolejnymi klonami gier Ubisoftu, więc może to i słuszna decyzja. Moim zdaniem duży wpływ na to, jak taki rozwiązanie będzie odebrane, będzie miało to, w jaki sposób gracz będzie poruszał się między tymi obszarami. Dobra mapa świata jest w stanie zamaskować szwy i faktycznie dodać wrażenia globalnej podróży, tylko że... z jakiegoś powodu rzadko w takich grach są dobre mapy świata.

Warto tu też wspomnieć, jaką mordęgą stały się dla Square Enix prace nad Final Fantasy XV i jak decyzja o stworzeniu gry w otwartym świecie niemal zabiła ostatni tytuł w tej szanowanej serii. Być może więc warto docenić przynajmniej to, że tym razem twórcy gry realistycznie podchodzą do stawianych przed sobą celów.

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne