Filmowy Fallout, który nigdy nie powstał

Fallout to seria, w której skasowanych projektów było chyba więcej niż tych, które ujrzały światło dzienne - najbardziej znany z nich to zapewne Van Buren (oryginalny Fallout 3), ale był też Fallout Tactics 2, Fallout Extreme, Fallout na pierwsze PlayStation i inne. Jak się okazuje, niemal doszło również do powstania wersji filmowej.

marcindmjqtx

19.03.2011 | aktual.: 06.01.2016 13:26

Falloutowa wiki The Vault otrzymała prezent od scenarzysty filmowego Brenta Friedmana (graczom znanego głównie jako autora scenariusza do Mortal Kombat: Annihilation, ale ma na koncie również takie tytuły jak Necronomicon: Book of the Dead czy serial Dark Skies). Friedman znalazł starą, zakurzoną dyskietkę ze wstępnym, 15-stronicowym szkicem fabuły do filmu na podstawie Fallouta.

Jaka była historia projektu? W roku 1998 Interplay, ówczesny właściciel serii, założył Interplay Films, oddział mający na celu współpracę ze studiami filmowymi w celu stworzenia ekranizacji wydawanych przez firmę gier. Opublikowany teraz w sieci szkic powstał jeszcze przed wydaniem Fallouta 2. Istniała jeszcze późniejsza wersja, ale jak na razie nie udało się jej znaleźć - ale choć imiona postaci są w większości tymczasowe, to ogólny zarys ostatecznej fabuły jest już w tej wersji. Trwały rozmowy z wytwórniami na temat tego i innych projektów, niektóre z nich były zainteresowane propozycją. Ostatecznie jednak Interplay zdecydował się zamknąć Interplay Films w 2000 r., zanim którakolwiek z jego gier doczekała się filmowej adaptacji.

Jak to zwykle z ekranizacjami gier bywa, nie była to wierna adaptacja fabuły gry, ale raczej opowieść luźno oparta na jej głównych elementach. Co ciekawe, nie znajdziemy w niej wielu postaci i miejsc, które kojarzymy obecnie z Falloutem - nie ma tu żadnej wzmianki o ghulach, Bractwie Stali, pancerzach wspomaganych, radskorpionach, ani o miejscach takich jak Shady Sands czy Junktown. Co więc znajdziemy?

Oto krótkie streszczenie głównych wątków (aby poznać szczegóły, przeczytajcie całość tekstu): Tak, jak w oryginale, główny bohater wyrusza z Krypty 13, aby znaleźć hydroprocesor, dzięki któremu uda się naprawić systemy oczyszczania wody w schronie. W filmie nie miał jednak wyruszyć sam, ale w towarzystwie Technika, Pani Oficer i Uczonego (w tej wersji jeszcze bez imion). W opuszczonej Krypcie 8 miał zaś natknąć się na Maxa (postać dość ewidentnie wzorowaną na bohaterze filmów z serii Mad Max), z którym wyrusza do miasta o nazwie Hub (po drodze z rąk bandytów ginie Technik). Tam czeka ich jednak niespodzianka - zostają sprzedani w niewolę supermutantom przez Dekkera, burmistrza Hub i zdradzieckiego Uczonego. Ostatecznie mutanci pod wodzą Mistrza (który miał tu być bardziej humanoidalny niż w grze) napadają na Kryptę 13 i zabijają większość jej mieszkańców. Naszym bohaterom udaje się jednak odeprzeć atak, podczas którego ginie Nadzorca krypty. I dobrze mu tak, bo, jak się okazuje, to właśnie on wywołał 50 lat wcześniej wojnę atomową. Max zostaje zarażony wirusem FEV i prosi naszych bohaterów, aby go zabili. Na sam koniec filmu ci z mieszkańców Krypty, którzy przetrwali osiedlają się w spokojnej wiosce wśród kanionów i aktywują GECK, który zmienia pustkowie w mały kawałek raju na Ziemi.

I jak myślicie? Czy, pomijając wierność samej grze, chcielibyście zobaczyć ten film na dużym ekranie? Czy też dobrze się stało, że jednak nie doszło do jego powstania?

Paweł Dembowski

Całość dokumentu można przeczytać tutaj.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.