FIFA 12 - odpowiadamy na wasze pytania

FIFA 12 - odpowiadamy na wasze pytania

FIFA 12 - odpowiadamy na wasze pytania
marcindmjqtx
20.09.2011 19:44, aktualizacja: 15.01.2016 15:07

Uff - nie zawiedliście i zadaliście od groma pytań na temat najnowszej części serii. Odpowiedziałem na tyle, na ile umiałem. Odpadły głównie te o tryby sieciowe (w aktualnej wersji są jeszcze nieaktywne) i próby naciągnięcia mnie na wydanie sądu nad grą przed recenzją. Spokojnie, tekst pojawi się na początku przyszłego tygodnia. A na razie zapraszam do lektury.

[Niestety, nie możemy robić zdjęć ani zgrywać wideo]

misiek_86: 1. Jak wyglądają polskie zespoły po "kastracji" z licencji? Czy obecne w grze są wszystkie drużyny, które obecnie grają w naszej ekstraklasie? 2. Czy składy na płycie są aktualne na 1.09.2011 (albo prościej - czy Arteta, Benayoun, Mertesacker, Santos i Park są już w Arsenalu  ?) 1)Pełna obsada. Od Bielsko-Białej do Wrocławia. Składy całkiem aktualne. Nazw edytować nie można. 2)W wersji testowej składy nie uwzględniają jeszcze zawieruchy w ostatnich dniach okienka transferowego, ale nie wyobrażam sobie, żeby w pełnej wersji zabrakło błyskawicznego patcha.

miszaquis: 1. Czy twarze piłkarzy mniej znanych klubów mimo wszystko wyglądają w końcu porządnie? Czy nadal sa robione na "odwal się" i do niczego niepodobne, jak np w zeszłym rokku w ekstraklasie?2. Jak jest z tymi klubami naszej rodzimej ligi. Jakieś ciekawe nazwy? 1. Z każdym rokiem jest ich więcej, ale wciąż są priorytetowi zawodnicy/kluby i reszta. W naszej reprezentacji bez trudu rozpoznaję tylko Błaszczykowskiego i Lewandowskiego. Nawet Szczęsny jakiś nieswój. 2. Szaleństw nie ma. Zwykle to nazwa miasta.

staszq: 1. Czy The Blues znowu mają ogromną przewagę fizyczną nad innymi zespołami? 2. Czy czuć różnicę w grze podczas sterowania poszczególnymi piłkarzami np. zestawienie Xavi - Obraniak, czy jest różnica podczas podania piłki itp.? 3. Czy czuć, że w końcu gramy Messim (chodzi mi o precyzyjny drybling)? 4. Jak prezentuje się oprawa przedmeczowa w porównaniu do poprzedniej części? 1. To przecież wielkie chłopy, ale w tym roku wydają się mniej przesadzeni. 2. Jeśli chodzi ci o "system wizji" poszczególnych graczy, to ta mechanika jest tak głęboko schowana, że trudno tu mówić o jakimś wyczuwalnym wpływie. Natomiast różnymi graczami gra się po prostu inaczej, co akurat nie jest nowiną w tej części. Znowu trzeba ukłonić się w pas animatorom, bo to głównie dzięki ich robocie błyskawiczne podania Xaviego są takie jak w rzeczywistości, a Messi przebiera nogami jak Struś Pędziwiatr. 3. W 11 nie czułeś? Bo moi znajomi z sieciowych pojedynków już dawno ochrzcili Leo karakanem-sprinterem. Tu jest tak samo, aczkolwiek dzięki nowej fizyce drybling pozwala popisać się rzeczywistym refleksem i umiejętnościami, a nie sprowadza się do wbiegnięcia w obrońcę i liczenia na statystyki piłkarza (tak, trochę wyolbrzymiam, ale różnica jest znaczna). 4. Po loadingu oglądamy scenkę z jednym z graczy każdej drużyny i... to by było na tyle jeśli chodzi o duże zmiany. Albo ja po prostu nie zwracam na to uwagi. Bo przywitania jedenastek nie są nowością, prawda?

xon: czy można wbiegać na boisko kibicem na golasa? Niestety... Ubranym też się nie da, żeby nie było wątpliwości.

FIFA 12 | Goals Compilation by Hjerpseth and FifaRalle (Feat. Kasabian)

didu: 1. Jak jest teraz ze zwodami? Duzo latwiej niz w "jedenastce"? 2. Czy gra jest duzo wolniejsza niz poprzednia fifa? Jak to wplywa na rozgrywke? 1. Jeśli chodzi Ci o zwody na prawej gałce, to jest tak samo. Zauważyłem tylko, że trudniej jest teraz przepuścić piłkę pomiędzy nogami obrońcy i obiec go bokiem. Jeśli chodzi Ci o drybling, to jest nie tyle łatwiej, co... naturalniej. Piłka jest luźniej przywiązana do buta i reaguje na każdy kontakt, dzięki czemu i bez wyrafinowanych sztuczek możemy próbować okiwać przeciwnika. Impact Engine czuwa natomiast, żeby żeby wszelkie przenikania były ograniczone do minimum, a walka napastnika z obrońcą uczciwa.

2. W Niemczech byłem pewien, że tak, ale jednak im dłużej gram tym bardziej wydaje mi się, że to było przywidzenie. Nie jest wolno - piłkarze biegają tak samo, jak w 11. Wolniejsze są podania i strzały (jakby piłka ważyła więcej), choć oczywiście zależy to od gracza. Przełączenie się z Liverpoolu na Barcelonę to jak skok w hiperprzestrzeń.

miszaquis Polscy komentatorzy - teksty zostały urozmaicone? Czy zostało to co w 11. Czy nadal występują takie błędy (raczej błędy tłumaczenia niż przypisania do akcji) jak komentarze "bramkarz odbija piłkę" w momencie gdy ją złapał, "zmarnowany rzut rożny" w momencie gdy dośrodkowanie padło z gry w polu? W tej wersji gry dysponuję tylko angielskim komentarzem (i to nawet niepełnym), więc o polskim nie mogę nic powiedzieć. Jeśli chodzi o Brytyjczyków, to wydają się odchodzić od czytania nazwisk i okrzyków w stronę ciekawostek, historycznych zaszłości i tworzenia kontekstu do wydarzeń na boisku.

modjo: Jak prezentują się twarze i statystki reprezentantów Polski? Mamy wzbudzające szacunek 3,5 gwiazdki. Najlepszy - Jeleń ma ogólne statystyki na poziomie 81. Szczęsny i obraniak 78, Lewandowski i Błaszczykowski 77.

teszub: 1. Czy dobrze czuć siłę strzałów? 2. Jak prezentuje się ten system kolizji, który tak promowali?  3. Jak jest z SI bramkarzy ? 4. Rozumiem, że nie ma licencji na Ligę Mistrzów i Ligę Europejską ? 1. Trudniej jest oderwać piłkę od ziemi, a do strzałów zza pola karnego lepiej zatrudniać fachowców. Nie zauważyłem, żeby klasyczne farfocle zdarzały się częściej, niż poprzednio, choć czasem zamiast bomby w okienko wychodzi morderca kibiców na najwyższych rzędach. Jak na prawdziwych boiskach. 2. Prezentuje się świetnie i zmienia zasady gry. Z drugiej strony, na pewno nie zabraknie komicznych filmików z błędami, bo i tych nie brakuje. Dla mnie zmiana jak najbardziej na plus. Więcej przy okazji recenzji. 3. Jak w życiu - czasem się zagapią, niepotrzebnie wyjdą do dośrodkowania, a czasem bronią jak nadludzie. Ogólnie jest jednak bardzo dobrze i na pewno nie jest to element, na który można narzekać. 4. Niestety, takie rzeczy to u konkurencji.

nanobot: jak się prezentują trybuny? zrobili z nimi coś czy dalej katastrofa? W dalszym ciągu lepiej nie psuć sobie humoru patrzeniem na kibiców.

matheus: Czy ta gra ma do zaoferowania cokolwiek dla kogoś kto piłką nożną nie interesuje się w ogóle? Czy znajdzie się w niej coś co zainteresuje zwykłego gracza, a nie fana piłki nożnej (który w poprzednie fify grał łącznie 10 minut)? Serio pytam, bo jestem ciekaw czy ta gra jest tylko i wyłącznie dla pasjonatów i fanów? No... to gra o piłce nożnej, więc jeśli ten sport ciebie nie interesuje, to nie widzę powodu, dla którego miałbyś spoglądać w jej stronę.

ekoluliusz: 1. Czy przed wejściem do menu wskakujemy na trening tak jak w FIFA 11? 2. Czy dodano jakieś nowe animacje okołomeczowe, np. z szatni, tunelu? 3. Jaka jest ścieżka dźwiękowa? Jaki ogólny klimat? Przykładowe kawałki? 4. Czy są jakieś nowe elementy rozgrywki? Jeśli tak to jakie? 5. Wersję na jaką platformę dostaliście? 1. Tak. Jedyna zmiana, to brak Kaki wychodzącego z tunelu. Zamiast niego jest Rooney kopiący piłkę. Przemodelowano też menu, całkiem ładne. 2. Są przebitki przed rozpoczęciem meczu, o których wspomniałem wcześniej. Do szatni gra mnie jeszcze nie zaprosiła. 3. Ta jest już znana 4. Nie wiem, o co dokładnie pytasz, ale jest na przykład możliwość szybkiego wyrzutu piłki z ałtu. Piłkarz od razu bierze piłkę i można kontynuować akcję. Niby mała rzecz, ale ważna. 5. Dostaliśmy na PS3 i 360. Gram na Xboksie, bo taką konsolę debugową mam w domu.

miszaquis: 1. Odnośnie funkcji, którą większość wyłącza, a ja (w trybie kariery) nie  Zagrania ręką - czy zostały jakoś zrównoważone? W poprzedniej odsłonie zdarzały się w polu karnym zdecydowanie za często. 2. Podobne obawy mam o nowy system kolizji - niosący za sobą nowe podejście do kontuzji. Pytanie, czy nie przesadzili w tym zakresie i czy na przykład nie okaże się że z cudem graniczy ukończenie meczu w komplecie, nie wykorzystując wszystkich zmian tylko na zastąpienie kontuzjowanych graczy? 1. Poprawione 2. Nic takiego nie ma miejsca. Impact Engine nie zmienił gry w Mortal Kombat, urealnił tylko zderzenia.

cjr: Jak sytuacja się przedstawia ze strzałami? Znowu takie słabe, bez mocy? Tęsknię za tymi kopnięciami z Fifa World Cup 2010. Jeśli nie satysfakcjonowały Cie uderzenia z FIFA 11, to cudu się nie spodziewaj.

mac1a Czy dodano jakiś system karania idiotów, którzy wychodzą z przegranego meczu na sekundy przed końcem, żeby nie popsuć sobie statystyk? Tego niestety jeszcze nie dane mi było sprawdzić, ponieważ tryby sieciowe wciąż nie działają.

konsolomaniak: Jak wygląda podstawowa jedenastka reprezentacji Polski? Szczęsny-Dudka,Jodłowiec, Wojtkowiak, Wawrzyniak-Matuschyk(sic!), Murawski, Mierzejewski-Błaszczykowski,Obraniak-Lewandowski. Gramy systemem 4-3-2-1

blantman: 1. Czy zmiany w nowej fifie nie spowolniły gry ? 2. Czy to prawda iż trzeba się uczyć grać od podstaw w nowej fifie ? Nawet jak się ma za sobą ponad 400 meczy online w Fifa 11? 3.Czy fun płynący z gameplay'u jest taki sam lub wyższy niż w fifa 11? 4. Czy warto wydać ok 200 zł na nową Fifę ? 5. Co lepsze Fifa 12 czy PES 12  ? 1. Nie tak, jak się bałem. To znaczy, trudniej jest przebić się teraz środkiem czy rozegrać kombinacyjną akcję z kilkoma szybkimi i celnymi podaniami. SI stara się grać rozsądniej i częściej cofa piłkę do obrońców, szukając dziur w naszej defensywie. Z uwagi na potężnie osłabiony pressing czasem trudno ją im odebrać i mamy do czynienia z dłuższym okresem, w którym nie mamy piłki. Natomiast nie można mówić, żeby dwunastka była flegmatyczna. 2. Tak - głównie chodzi tu o zupełnie nową grę w obronie. Więc z jednej strony musimy opanować nowy system w defensywie, a z drugiej - musimy nauczyć się pokonywać go w ataku. 3.4.5 A na te pytania odpowiem w recenzji/recenzjach.

slifkowy: Przede wszystkim czy jest sens przechodzenia na 12 z edycji 11. Postanowiłem kiedyś że będę kupował fifę co 2 lata, mam 11. Czekać czy nowa odsłona jest duuużo lepsza od bardzo dobrej 11? Dla mnie - jako miłośnika i sportu i serii - sens oczywiście jest. Zwłaszcza, że pewnie jeszcze w tym tygodniu pogram ze znajomymi w FIFA 11 przez sieć. Choćby dla tych wieczorów, przesiadka jest w moim wypadku obowiązkowa. Między 11 a 12 zmiany są duże, ale nie jest tak, że to zupełnie nowa i inna gra. Na szczęście.

black_legion : 1. Czy poprawiono grę tyłem do bramki? Czy da sie po prostu zastawić piłkę? 2. Jak wyglądają podania, czy tak jak w 11 gdzie niekiedy nawet 2 metrowe podania mogły być bardzo niecelne? 3. Tryb kariery zawodnika jest ciekawszy niż w 11? 4. Czy w grze sa schematy po których bramka wchodzi praktycznie zawsze? 5. Co z rożnymi, czy ciągle jest to jeden z najpewniejszych sposobów na zdobycie bramki i czy ciągle jest to takie łatwe? 6. Czy sędziowie nadal sa przekupieni przez grę, mianowicie czy ciągle są zdecydowanie po stronie CPU czy jednak sa uczciwi? 1. Przecież to działało już w jedenastce. Teraz, dzięki Impact Engine po prostu wygląda to lepiej. 2. Akurat FIFA już od kilku odsłon pozwala dostosować całą masę asyst sterowania pod swoje preferencje. Osobiście większość z nich wyłączam, więc o niecelne podanie trudno nie jest. I dobrze! 3. Tu potrzebuję jeszcze trochę czasu. Na pewno dowiesz się z recenzji 4. Nie stwierdzono. 5. Jeśli grasz drużyną, która specjalizuje się w tym na prawdziwych boiskach, to tak samo jest w grze. Natomiast daleki jestem od stwierdzenia, że sprawa jest nagminna. 6. Nie zauważyłem tego w 11, nie widzę tego w 12. Ogólnie rzecz biorąc sędziowie rzadziej korzystają tu z gwizdka.

bunch: 1. Czy najbliższe tło wciąż jest "martwe" i przypomina swym wyglądem postacie z Alone in The Dark III? 2. Czy oprawa meczowa (powtórki) wciąż wyglądają beznadziejnie? 3. Jak sprawuje się nowy system zderzeń i kontuzji? Czy spadła w jakimś stopniu powtarzalność animacji? 1. Tak, ale czy to serio taka ważna sprawa? 2. Dalej zdarza się powtórka wyłapanego przez bramkarza dośrodkowania, a i reszta opcji jest taka sama jak rok temu. Jeśli chce się zobaczyć naprawdę fajną powtórkę, trzeba odpalić edytor i pobawić się samemu. Niestety. 3. I to jeszcze jak. Jasne, zdarzają się dziwne wypadki, ale ogólne wrażenie jest świetne i bardzo miłe dla oka.

gicupl: Nigdy nie grałem w fifę na ps3 i może bym spróbował. Czy warto? Czy może lepiej zakup[ić jakąś starszą część tej serii - co polecacie? FIFA 11 kosztuje już tak mało, że możesz spróbować czy Ci się spodoba.

daw8id: Czy łatwiej strzelić gola? Bo w ostatniej fifie wydaje sie że bramkarze byli troche za dobrzy. Eeetam. Dobrzy bramkarze są dobrzy, ale po dobrej akcji każdy musi skapitulować. W końcu.

hiteck: Czy konstruowanie akcji jest bardziej rozbudowane i dłuższe? Jest. Z uwagi na stawiającą większe wyzwanie obronę.

bunch: Czy wciąż nasze strzały to celowanie w gołębie na stadionie a gole wchodzą tylko "szczurkami"? Piszesz, że celność strzałów była katorgą, a ja przez rok grania w FIFA 11 nic takiego nie zauważyłem. Przy dwunastce większych zmian w strzałach nie odnotowałem. Jak wspomniałem już wcześniej - potrzeba dłuższego przytrzymania strzału, by poszybowała wyżej. A szczurki, czyli szybkie, mierzone uderzenia w okolice słupka były i dalej są przydatną bronią.

hiteck: czy gra jest pod jakims wzgledem ubozsza od poprzedniczki? Jest i jak pewnie się domyślacie chodzi tu o brak licencji T-Mobile Ekstraklasy. Olbrzymi krok do tytułu. Jeśli chodzi o rozgrywkę, to nic mi nie przychodzi do głowy.

bunch: CZY W FIFIE MOŻNA MINĄĆ BRAMKARZA I WEJŚĆ Z PIŁKĄ DO BRAMKI? Jak to wcześniej się nie dało? Oczywiście, że się dało. Chociażby prostym PES-owym zwodem, czy którymś z -nastu innych. W 12, jako, że piłka nie klei się tak do stopy/rękawicy jest to nawet prostsze.

tomashp: Czy tak jak w FIFA 11 xbox360 PL, w FIFA 12 xbox360 PL też zabraknie do wyboru angielskiego komentarza, bo w 11 były dostępne tylko 3: polski, rosyjski i czeski. Bo przecież ile można słuchać Szpaka.. Idę o zakład, że będzie tak samo.

Maciej Kowalik

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)