Far Cry: New Dawn zyskało złoty status
Okazuje sie, że w grze pojawi się parę nowości, odróżniających gameplay od tego znanego z poprzedniczki.
Nie tak dawno pisaliśmy o tym, że coś takiego jak Far Cry: New Dawn powstaje, a tu premiera już za pasem. Ubisoft potwierdził, że data 15 lutego jest niezagrożona, bo gra właśnie otrzymała złoty status. Przy okazji twórcy postanowili też wytłumaczyć, czym gra będzie różnić się od piątej odsłony serii. Już od chwili zapowiedzi wątpliwości budzi przede wszystkim osadzenie akcji w tym samym regionie, co poprzednia odsłona.
Oprócz postapokaliptycznego klimatu, twórcy postanowili dorzucić do gry także nieco elementów RPG. W New Dawn przeciwnicy i bronie będą posiadać rangi, które mają wpływać na poziom trudności czy przydatność danej broni w walce. To rzecz, której akurat odrobinę się obawiam, bo prywatnie nie znoszę elementów RPG w shooterach. Zwłaszcza w sytuacji, w której aplikuję przeciwnikowi headshoty, a on stoi niewzruszony tylko dlatego, że ma za wysoki level. Twórcy podkreślają jednak, że elementy erpegowe nie będą wybijać się na pierwszy plan.
Nieco odświeżone będzie za to klasyczne dla serii przejmowanie posterunków. Dalej będzie można klasycznie przejąć je na stałe, ale twórcy postanowili dodać opcję umożliwiającą opróżnienie ich z wszelkich zasobów bez przejmowania na stałe. Sprawi to, że posterunek nie przejdzie pod władanie gracza, a po jakimś czasie pojawi się w nim nowy, silniejszy komitet powitalny. Umożliwi to graczom pozyskanie kolejnych zasobów za jakiś czas. Nie żeby były to jakieś wielce fundamentalne zmiany, ale cóż - wersja konsolowa została wyceniona na 160 złotych. Też jakaś nowinka.
Krzysztof Kempski