FAQ: Kane & Lynch 2: Dog Days

Już za kilka dni dwóch najbardziej popapranych bohaterów gier wideo ostatnich lat trafi na ulice Szanghaju. Sumujemy wszystkie najważniejsze wiadomości na temat tego wydarzenia i odpowiadamy, czy Kane i Lynch rzeczywiście przeżyją wkrótce swoje pieskie dni.

marcindmjqtx

Tło fabularne W przeciwieństwie do pierwszej części, fabuła skupi się tym razem na postaci Lyncha. To on sprowadza swojego starego kumpla do największego miasta Chińskiej Republiki Ludowej. Życie tego podupadłego psychicznie skazańca nabrało w ostatnim czasie zupełnie nowego kolorytu. Ma on zamiar zerwać z przeszłością i zacząć od początku ze swoją nową kobietą. Jednak zanim uda się na zasłużoną emeryturę, musi na nią zarobić. Mafijny boss, Glazer, zleca mu opiekę nad jedną z transakcji bronią. Jest to, jakby się wydawało, idealne zadanie dla starego Lyncha. Raz, że niezbyt skomplikowane, dwa bardzo dobrze opłacane. Lynch bogatszy o doświadczenia z przeszłości wzywa do pomocy Kane'a, którego nie widział od pamiętnego incydentu w Wenezueli. Jak się łatwo domyśleć, to co miało stanowić rutynową misję szybko zamienia się w największe piekło w jakim obaj panowie mieli nieprzyjemność brać udział, a skutki takiego obrotu spraw odczuje niebawem cały Szanghaj. Model rozgrywki Kane & Lynch 2: Dog Days jest typowym przedstawicielem strzelanin TPP i skłamałbym pisząc, że wyrywa się znacząco ze schematów, do których zdążyliśmy się przyzwyczaić. W grze znajdzie się cały dorobek tego gatunku z ostatnich lat. Będziemy zatem brać udział w wymianach ognia zarówno wewnątrz pomieszczeń, jak i na ulicach miasta, osłaniać się za barierami i wykorzystywać możliwości taktyczne terenu. Zaliczymy też bardziej szalone akcje, jak na przykład ostrzał z helikoptera. I to zarówno będąc na pokładzie, jak i uciekając przed pociskami. Intensywna strzelanina podlana gęstym sosem brutalności. Tak najłatwiej opisać Kane & Lynch 2 w jednym zdaniu.

Najważniejsze cechy 1. Usprawniony mechanizm rozgrywki - Pierwsza część Kane & Lynch nie była idealna. Jednak autorzy zamiast unieść się honorem, postanowili wsłuchać się w narzekania graczy i poprawić to i owo. Jedną z większych niedoróbek pierwowzoru był chaotyczny system osłon. Bohaterowie przylepiali się do ścian niczym muchy do lepu. Często nie w tym miejscu w jakim życzyliby sobie tego grający. Dlatego tym razem dla każdej akcji przypisany będzie odpowiedni przycisk. Drugą znaczącą wadą było nudne i schematyczne prowadzenie wymiany ognia, często na duże odległości. W drugiej części, jako że cała opowieść obraca się wokół postaci Lyncha, który najpierw strzela, a później pyta, akcja ma zyskać na intensywności. Zmienił się również system obrażeń. Sami autorzy nazywają go "Down but not Dead".  Po przyjęciu zbyt dużej ilości ołowiu, gracz ma 3 możliwości. Może zaczołgać się za osłonę i poczekać aż się zregeneruje, może zacząć prowadzić ostrzał leżąc plecami na ziemi lub natychmiastowo podnieść się z końcówką energii jaka mu pozostała.

2. Oryginalne ujęcie - Autorzy by zwiększyć realizm przedstawionych na ekranie wydarzeń sięgnęli po sprytny trik, przywodzący na myśl choćby serię Manhunt. Zapewne zdarzało się wam w przeszłości oglądać jakiś marnej jakości filmik na YouTube. Często nagrywany z komórki z trzęsącą się dłonią kamerzysty. W K&L 2 ma być podobnie. Z wszystkimi tego konsekwencjami. 3. Filmowa narracja - Inspiracja filmami to nie tylko wymienianie kolejnych tytułów, z których zaczerpnięto motywy. Nieustannie prowadzone dialogi, nieważne, czy podczas ładowania się gry, czy podczas samego środka strzelaniny mają sprawić, że gracz będzie mieć złudzenie ciągłości akcji.

4. Co-op - Obie części K&L są produkcjami nastawionymi stricte na kooperację między graczami. Nic dziwnego, że "dwójka" w tym elemencie zyskała odpowiednie szlify. Przede wszystkim obok split-screenu udostępniono w końcu możliwość gry przez Sieć. Również sama rozgrywka ma być bardziej zróżnicowana i pozwoli m.in. na taktyczne wykorzystywanie terenu. By sprawniej poradzić sobie z grupką przeciwników gracze będą mogli się rozdzielić, choćby po to by zaatakować z flanki bądź z różnych wysokości

Platformy: PC, PlayStation 3, Xbox 360 Wersja językowa: Na PC polskie napisy, na konsolach wersja angielska Cena: PC - 119,99 zł, konsole - 219,99 zł Data premiery: 20 sierpnia

Wojciech Prokopowicz

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.