Fanowski remaster Bitwy o Śródziemie wygląda pięknie. Jest pierwsze wideo

Dla głodnych Władcy pierścieni i klasycznych RTS-ów. A może umiesz w programowanie i chcesz pomóc?

Fanowski remaster Bitwy o Śródziemie wygląda pięknie. Jest pierwsze wideo
Barnaba Siegel

Gdzie firma olewa, tam fani zrobią. Wielu z nas do dziś uważa jakąś grę "X" za arcydzieło czy formujące, popkulturowe doświadczenie dzieciństwa. I tacy my wydajemy teraz kasę, żeby kupić to samo, ale zagrać w wyższej rozdzielczości, a czasem i z odświeżonymi teksturami, muzyką czy (rzadziej) naprawionymi bugami.

A ze zbioru "wielu z nas" można wydzielić mały podzbiór "wielu z nas, którzy przy okazji potrafią robić gry". Wtedy wychodzi taka ekipa jak BFME Reforged, która po godzinach odświeża klasyka, za którego Wielki Wydawca nie chce się zabrać. W tym przypadku RTS-a od EA - "Władca pierścieni: Bitwa o Śródziemie" z 2004 roku. O starcie projektu pisaliśmy w lipcu 2019, a efekt dwuletnich prac wygląda tak:

The first of gameplay reveal

Cudowne. Poziom detali, cienie, giętkość animacji. Wszystko osiągnięto, pracując na Unreal Engine 4. Generalnie zobaczymy nowy silnik, nowe modele jednostek, od podstaw robione mapy, nowe jednostki, budynki i umiejętności. A rozdzielczość sięgnie, jakżeby inaczej, 4K.

Z innych nowości - szczególnie ciekawie prezentuje się ten tryb FPP.

Obraz

Ale jak tłumaczy na filmiku jeden z twórców, to tylko zwykły tryb kamery, który umożliwi oglądanie Śródziemia z innej perspektywy. Nikt nie grzebie w kodzie i nie ma zamiaru zmieniać RTS-a w akcyjniaka.

Na początku ekipa BFME Reforged skupia się na tworzeniu trybu sieciowego. Tworzy go zresztą we współpracy z pro graczami (a przez lata był to mocny tytuł w turniejowej dziedzinie). A co z kampanią? Spytaliśmy twórców.

- Na ten moment naszym głównym celem jest stworzenie multiplayera. Gdy będzie skończony, zrobimy kampanię opartą o te podstawowe z pierwszego "Battle for Middle-Earth", a później dodamy skirmish mode dla jednego gracza - mówi mi "Elrohir" z ekipy twórców.

Obraz

Fanowskiemu projektowi do końca raczej daleko - ale może chcesz ten proces przyspieszyć? Na tej stronie twórcy podali spis poszukiwanych specjalistów. Projekt jest całkowicie niekomercyjny, więc i sami twórcy mają nie dostać z niego ani grosza.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.