Fani horrorów - baczność! Zgadnijcie, co wraca zza grobu

Podpowiedź: wygląda jak P.T., smakuje jak P.T., ale to nie jest P.T.

Fani horrorów - baczność! Zgadnijcie, co wraca zza grobu
Adam Piechota

23.08.2016 | aktual.: 23.08.2016 07:24

Oczywiście, że odeślę Was do starszych artykułów Bartka, bo historia Allison Road powoli zaczyna zasługiwać na własny serial. Ale dla wszystkich, którzy przez ostatnie kilka miesięcy ociągali się z zaglądaniem na Polygamię, mam również maleńką pigułkę. Zainspirowany (eufemizm taki, nie wiem, czy nie powinno być "zerżnięty z") anulowanym P.T. horror studia Lilith powstawał ponoć pod skrzydłami Team17. W czerwcu dowiedzieliśmy się, że podzielił los swego mentora, znaczy ucięto mu łeb, zanim zdążył ściągnąć prawników Konami. Powód? Prawdziwego nie poznaliśmy, a wytłumaczenia developerów były zbyt mętne.

Wtem! Z mroków Internetu wychylił się twórca całego projektu, Christian Kesler. Ambitny człowiek, przez te dwa miesiące zdążył nie tylko założyć nowe studio (Far From Home), ale również odprawić rytuały voodoo nad Allison Road. Gra znowu powstaje. Pozwolę temu wybrzmieć, bo tytuł budził bardzo duże emocje.

W rozmowie z IGN Kesler nie wdawał się w szczegóły dotyczące jego rozstania z Lilith i Team17. Całkiem słusznie, wolał skoncentrować uwagę publiczności na tym, co nadchodzi:

Jeszcze ciekawsze - developer zamierza od teraz pracować nad Allison Road samotnie. Większość trudnych elementów, na przykład podstawową mechanikę, miał gotowe przed anulowaniem gry. Odbębnione są już ponoć modele, tekstury, cienie i oświetlenie. Jeżeli natknie się na pomysł, którego sam nie będzie w stanie wykonać, zaczerpnie pomocy kogoś z zewnątrz. Koderzy-najemnicy, jak widać, zawsze w pogotowiu.

#Allison Road: Official Trailer!

Jak zapewne się domyślacie, nie znamy jeszcze żadnej, choćby wstępnej daty premiery. Nawet się jej przez jakiś czas nie spodziewajcie. Projekty jednoosobowe "wychodzą, gdy zostają skończone". We wrześniu stukną równo dwa lata od narodzin tego pomysłu, zatem nigdy mu się szczególnie nie spieszyło.

Szczerze? Jestem pełen podziwu dla takich uparciuchów. Mam szczęście posiadać P.T. na swoim PS4 (często myślę, za ile bym sprzedał dzięki temu tę konsolę), jeszcze na weekend męczyłem nim przyjaciółkę. Wcześniej Allison Road uważałem wyłącznie za niepotrzebne, epigońskie dziełko. A dzisiaj zaczynam trzymać kciuki. Bo ja myślałem, że dziesiątki gier spróbują powtórzyć horrorowy sukces P.T.. A powtórzyło zaledwie kilka, z dość marnym skutkiem. Ja już demko Kojimy znam na pamięć, chcę więcej.

Adam Piechota

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.