Fani dalej modują pecetowe Dark Souls - czas na 60 FPS
Może nieco przesadzam, bo dopiero pojawiła się wersja alfa tej modyfikacji, ale nie da się ukryć, że coś się w temacie dzieje.
17.09.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:35
Robiąc wersję na PC From Software wielokrotnie ostrzegało, że nigdy nie przewidywali, że takowa powstanie. Dlatego jedyne, co mogli zrobić mając ograniczoną wiedzę o programowaniu na PC i mało czasu, to prosty port z konsoli. Co niekoniecznie spodobało się fanom. Część narzeka na forach, część wzięła się do pracy, poprawiając to, czego twórcy nie mogli.
Doczekaliśmy się DSfixa (już w wersji 1.4), który pozwala poprawić rozdzielczość, antyaliasing, umożliwia wyłączenie myszy i kilka innych poprawek. Jego autor udostępnił kod publicznie, więc pewnie pojawią się kolejne modyfikacje.
Teraz inny fan, Nwks, przygotował poprawkę, która pozwala na uruchomienie gry w 60 klatkach na sekundę, a nie w 30 jak na konsolach. Nie ma jednak róży bez kolców - na razie to wersja alpha, działa to tylko w trybie dla jednego gracza i wymaga mocnego komputera.
Tak to wygląda w działaniu - acz autor ostrzega, że nie widać tego na YouTube i trzeba pobrać filmik, by zobaczyć efekt. Poprawkę znajdziecie tutaj, potrzebny jest też wspomniany DSfix 1.4 oraz The GFWL protector disabler.
Nie jest to jeszcze ideał, ale pierwszy krok został postawiony.
Paweł Kamiński
[Polygon]