Fani chcą wskrzesić Battlefronta, który nie powstał

Grupka programistów z Rosji zamierza dać graczom zupełnie innego Battlefronta niż ten, którego wydało Electronic Arts. Bazują na projekcie zarzuconym przez studio Free Radical.

Fani chcą wskrzesić Battlefronta, który nie powstał

18.03.2016 | aktual.: 18.03.2016 21:26

Angielskie przysłowie głosi, że trawnik jest zawsze bardziej zielony po drugiej stronie. W wolnym tłumaczeniu oznacza ono, że Battlefront, którego nie dostaliśmy z pewnością byłby lepszy niż ten, którego mamy. Jako że z mądrością narodów się nie dyskutuje, grupka fanów postawiła własnymi siłami wskrzesić anulowany projekt brytyjskiego Free Radical.

Na wyobraźnię pomysłodawców tej inicjatywy, zrzeszonych w ramach rosyjskiego Frontwire Studios, musiały z pewnością podziałać wielkie ambicje nieukończonego Battlefronta. Obiecywał on bitwy o skali znacznie większej niż to, co można zobaczyć w produkcji DICE, łącznie z możliwością przenoszenia się z walki w przestrzeni kosmicznej do strzelaniny na powierzchni.

Oczywiście Rosjanie nie mają dostępu do niczego, co zespołowi Free Radical udało się stworzyć. W swoich planach bazują więc wyłącznie na jego zapowiedziach, obietnicach i materiałach, które od czasu zawieszenia tego projektu wyciekły do sieci.

Rosjanom na razie nie brakuje zapału, ale sam zapał może w tym wypadku nie wystarczyć. Za pośrednictwem Reddita szukają oni programistów, którzy byliby skłonni pomóc w tym przedsięwzięciu.

Space Tutorial Mission[WIP]

Oczywiście nawet jeżeli uda im się zebrać odpowiedni zespół utalentowanych ludzi, uporać wraz z nimi ze wszystkimi wyzwaniami programistycznymi i projektowymi, tak by ostatecznie stworzyć Battlefronta lepszego od wszystkich Battlefrontów tego świata, wtedy wciąż pozostanie przed nimi jeszcze jedna batalia.

Batalia z prawnikami EA. Wygranie tej będzie już znacznie mniej prawdopodobne.

Studio Free Radical Design, znane chyba najbardziej z dwóch części TimeSplitters, pracowało nad grą Star Wars: Battlefront 3 od 2006 roku. Początkowo wszystko wskazywało na to, że jego współpraca z Lucasarts przebiega pomyślnie. Do tego stopnia, że rok później Brytyjczycy podpisali z właścicielami praw umowę na kolejną część, mimo tego, że prace nad aktualną były jeszcze dalekie od ukończenia.

W wyniku dużych zmian, jakie zaszły w kadrach i polityce wydawniczej Lucasarts, na początku 2008 roku stosunki między dwiema firmami znacznie się pogorszyły. Doprowadziło to do zarzucenia prac nad Battlefrontem 3 i nieomal skończyło się bankructwem Free Radical.

Ostatecznie studio na początku 2009 roku zostało przejęte przez Crytek i przemianowane na Crytek UK. W roku 2014 niemiecki właściciel zadecydował o jego zamknięciu i przeniesieniu większości pracowników do nowo powstałego Dambuster Studios.

[źródła: Eurogamer, Reddit]

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.