Fall Guys: Ultimate Knockout to nieoczekiwany fenomen tego lata
Statystyki ujawniają, że bakcyla na PS4 i Steam łyknęło już miliony graczy
W internecie huczy od dyskusji i memów związanych z Fall Guys: Ultimate Knockout. Grę zapowiedział Devolver na E3 2019, ale mało kto wtedy zwrócił na nią uwagę. Teraz jest na ustach wszystkich.
Ten imprezowy tytuł luźno nawiązujący do konwencji battle royale jest zestawem 25 mini-gierek w trzech etapach (prowadzących do fazy finałowej) w różnym stylu.
Fall Guys ma mechanikę platformówki z silnym naciskiem na fizykę i nieprzewidywalność, jaka z niej wynika. Do 60 graczy bierze udział w różnego rodzaju wyścigach z przeszkodami lub innymi wzywaniami.
Według portalu Gamstat (który korzysta z API sieci PSN do mierzenia statystyk), od premiery na PlayStation 4 w grę zagrało już 8 milionów osób na konsoli Sony. Na pewno duża w tym zasługa premiery w ramach PlayStation Plus - abonenci tej usługi mogą sprawdzić ją nieodpłatnie. W taki sam sposób zapoczątkował się fenomen Rocket League.
Fall Guys: Ultimate Knockout jest także dostępne na PC na platformie Steam, gdzie - jak podaje Devolver - sprzedała się w nakładzie 2 milionów egzemplarzy (kosztuje 71,99 zł).
Co więcej, Fall Guys stało się także sensacją na Twitchu, a dane z 10 sierpnia pokazują, że transmitowano już ponad 23 miliony godzin rozgrywki z gry.
Tak więc nieoczekiwanym hitem tego lata i być może idealnym remedium na nastroje związaną z pandemią okazała się gra mało znanego do tej pory studia Mediatonic.