Fall Guys cyfrowym hitem. Szalona i niepozorna gra zarobiła 185 mln dolarów
"Fall Guys Utlimate Knockout" w cyfrowej dystrybucji zarobiło 185 mln dolarów. Ostatnim tak wielkim przebojem był "Overwatch" od Blizzarda.
"Fall Guys Utlimate Knockout" nie zachwyci was grafiką, rozbudowaną fabułą czy skomplikowanymi mechanikami. To rzecz prosta, ale jednocześnie szczera i tak bezpretensjonalna, jak to tylko możliwe. Tak pisałem pod koniec sierpnia i zdanie podtrzymuję.
I wygląda na to, że nie jestem w tym odosobniony. Jak można wyczytać w raporcie SuperData, firmy analitycznej należącej do korporacji Nielsen, "Fall Guys" od dnia debiutu zarobiło już 185 mln dolarów w dystrybucji cyfrowej.
To o tyle ciekawe, że aby znaleźć podobny wynik musimy cofnąć się do maja 2016 r., kiedy na pecety zawitał "Overwatch". Hit Blizzarda zgarnął wtedy pulę 269 mln dolarów przychodu.
Warto jednak dodać, że "Fall Guys" od swojego debiutu było grą płatną wyłącznie na pecetach. Ile osób ją kupiło? SuperData twierdzi, że do końca sierpnia było ich ponad 8 mln. W tym samym czasie po grę na Playstation 4 sięga 15 mln osób. Aż strach pomyśleć co będzie, gdy gra trafi w końcu na smartfony, o czym plotkuje się niemal od premiery.
Obecnie "Fall Guys" dostają lekkiej zadyszki. Niezbyt precyzyjny Steam Charts wskazuje, że w ostatniej doby po grę sięgnęło "zaledwie" 53 tys. osób. Ale warto też pamiętać o nadchodzącym drugim sezonie "Fall Guys", który ma zadebiutować z początkiem października.
A wracając do raportu. Sierpień ciepło wspominać będzie Epic Games. Ich "Fortnite" zaliczył przychód większy o 76 proc. na pecetach i konsolach niż przed miesiącem. Na rynku mobilnym znów rządzi natomiast "Pokemon Go".
"Fall Guys" czy odpalone wczoraj za darmo "Rocket League" (serwery wytrzymały!) pokazują, że popyt na bezpretensjonalną i szaloną zabawę jest olbrzymi. Tym bardziej ciekaw jestem czym Mediatonic i Devolver Digital nas jeszcze zaskoczą. Bo tego, że "Fall Guys" nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa jestem pewien.