Fader - najprawdopodobniej najbardziej stylowa gra jaką dziś zobaczycie
Fader jest jak cebula. Ma warstwy.
Za jedną warstwą niby zwyczajnej gry platformowej w której biegnie się z jednej strony w drugą, czai się druga warstwa zwyczajnej gry platformowej w której biegnie się z jedna stronę w drugą. A za tamtą jeszcze jedna. I jeszcze jedna? A to już samo w sobie nie jest takie zwyczajne.
Obejrzyjcie materiał z rozgrywki:
Fader tworzony jest przez jedną osobę, Chrisa Markisa, który wcześniej pracował w kilku studiach produkujących tytuły na platformy przenośne. Jego gra będzie dostępna w bliżej nieokreślonej przyszłości na pecetach, makach i Linuksie.
Gry które najprawdopodobniej najbardziej zainspirowały mnie do stworzenia Fader to Out of This World, Braid i Limbo. To samotne, przemyślane, dobrze zaprojektowane i kompletnie angażujące doświadczenia i możesz jasno stwierdzić, że autorzy włożyli w nie dużo serca. Na bardziej ogólnym poziomie ciągle jestem zainspirowany pierwszym Quake z id Software, ponieważ w swoim czasie było to naprawdę innowacyjne osiągnięcie w świecie gier... ... mówi Markis w wywiadzie dla serwisu IndieGames, który w całości możecie przeczytać tutaj.
Konrad Hildebrand