"Face Depixelizer" pokazuje, jak wyglądałaby twarz Doomguy’a czy B.J. Blazkowicza
25.06.2020 11:07
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Oczywiście, chodzi o te charakterystyczne miniaturki z pierwszych gier id Software, ale twitterowicze zaczęli sprawdzać również inne charakterystyczne postacie.
Kolejny trochę Ścinkowy temat, ale z pewnością przyda się po wczorajszym armagedonie negatywnych informacji, którymi zasypaliśmy Was przed południem. Poza tym, ktoś z Was na pewno zastanawiał się kiedyś, jaką twarz ma Doomguy, Mario ze swoich pierwszych odsłon czy też rozpikselowana postać z Minecrafta.
Kolejną zagadkę Wszechświata postanowiła rozwiązać grupa trzech programistów (Alex Damian, Sachit Menon i Denis Malimonov), która przygotowała specjalny program pozwalający na odczytanie, jaka twarz kryje się na rozmazanym zdjęciu albo grafice w wyjątkowo niskiej rozdzielczości. "Face Depixelizer" działa na zasadzie generowania wielu podobnych wyników (w tym przypadku będą to twarze różniące się drobnymi detalami), a następnie porównania ich z "obrazkiem wejściowym".
Twórcy nie są w stanie zagwarantować 100-procentowej poprawności w przypadku zdjęć prawdziwych osób, ale internauci uznali, że świetnie sprawdzi się to, jako narzędzie do zobaczenia, jak mogłyby wyglądać kultowe postacie z gier.
I tak mamy B.J. Blazkowicza z Wolfensteina 3D, Doomguy’a z pierwszego Dooma (Doomslayerem zaczęto go nazywać przy okazji rebootu z 2016 roku) czy Linka. Sam program możecie pobrać z tego miejsca, a poniżej kilka prac znalezionych w wątku.
Bartek Witoszka