Fable 3: ładniejsze, lepsze i bardziej żywe

Fable 3: ładniejsze, lepsze i bardziej żywe

Fable 3: ładniejsze, lepsze i bardziej żywe
marcindmjqtx
26.07.2010 14:25, aktualizacja: 06.01.2016 16:40

Fable 3 podobno wygląda ładniej na żywo, niż na prezentowanych do tej pory zwiastunach i obrazkach. Ma być też bardziej dopracowane i wiarygodne. A przynajmniej tak mówią o swoim dziele twórcy. I to nie Peter Molyneux, ale nasz rodak pracujący przy tym tytule.

Na Polterze możecie przeczytać wywiad z Dominikiem 'Domx' Gotojuchem, który w Lionhead zajmuje się, jak sam mówi "AI przyjaznych NPCów oraz interakcjami z nimi, a także systemem nawigacji".

Mieliśmy już okazję oglądać zwiastuny, obrazki i fragmenty z rozgrywki z Fable 3. Podobno gra na żywo prezentuje się znacznie lepiej.

[Gra] wygląda naprawdę fantastycznie, nawet lepiej niż na trailerach oraz screenach, które nie oddają w pełni piękna gry. Fable III prezentuje się znacznie lepiej niż poprzedniczka i gracze z pewnością docenią przestronne poziomy z zapierającymi dech widokami oraz mnóstwem detali. Dla mnie szczególnie fascynujący jest krajobraz industrialny Bowerstone, pustynie Aurory oraz ośnieżone, górzyste tereny Mistspeak. Graficy i programiści włożyli również sporo wysiłku w poprawienie wyglądu postaci, co, miejmy nadzieję, spełni oczekiwania fanów, którzy narzekali na brzydotę niektórych NPC w Fable II. Cóż, mamy nadzieję, że niedługo będziemy mogli przekonać się o tym na własne oczy. No i jest to trochę dziwne, że materiały promocyjne nie prezentują gry w pełnej krasie. Z drugiej zaś strony lepiej miło się zaskoczyć, niż rozczarować, prawda?

No dobrze, a jakie są najsilniejsze punkty tej produkcji?

Symulacja życia wsi i miast Albionu będzie znacznie bardziej wiarygodna i naturalna. Ich mieszkańcy będą odpowiednio reagować na obecność i poczynania bohatera, czy plotkować o wydarzeniach, które rzeczywiście miały miejsce w świecie gry. Gwarantuje to między innymi przeogromna ilość linii dialogowych (przeszło czterdzieści tysięcy, z czego większość to właśnie dialogi NPCów) oraz bogaty bank animacji. Warto też wspomnieć, że dzięki ciężkiej pracy grafików i programistów, NPC w Fable III wyglądają niezwykle interesująco, a ich różnorodność może rozwieje plotki o tym, że Albion zamieszkują klony. Każdy mieszkaniec Albionu będzie również wyjątkowy pod względem charakteru, zachowań, lubianych i nielubianych rzeczy, a nawet rozkładu dnia i nocy.

Z drugiej strony, do dyspozycji graczy oddany będzie niezwykle przyjemny i intuicyjny system interakcji oraz pogłębiania znajomości z bohaterami pobocznymi. W ramach tego systemu będziemy mogli wykonywać znacznie bardziej osobiste gesty, niż te znane z Fable II, czy nawet przechadzać się z naszym rozmówcą, trzymając go za rękę. Udzielanie się w relacjach z NPCami oraz zdobywanie przyjaciół nie będzie siłą przypadku, a integralną częścią gry, która zapewni dodatkową zabawę i otworzy nowe możliwości rozgrywki, a zarazem pozwoli pozyskiwać kolejnych zwolenników, koniecznych do obalenia króla Albionu. Liczymy na to, że to i wiele innych detali pozwoli graczom w pełni poczuć się częścią tego wirtualnego, ale jednak na swój sposób żywego społeczeństwa. Myślę, że trudno wskazać inną grę, która oferowałaby tak bogaty wachlarz możliwych interakcji ze światem i jego mieszkańcami oraz wpływania na ich losy, a która zarazem nie ograniczałaby się do roli symulatora. Fable III wykorzystuje opisane opcje interakcji w efektywny sposób, który sprawia, że gracze będą mogli naprawdę zagłębić się w tworzony przez nas świat, a ponadto uzyskać solidne tło fabularne dla przewodniego wątku fabuły. Najbogatszy wachlarz możliwych interakcji ze światem i wpływania na losy jego mieszkańców? Mam nadzieję, że te zapowiedzi się sprawdzą. Fable 2 mnie zauroczyło i dużo sobie obiecuję po jego kontynuacji. Mam nadzieję, że się nie zawiodę.

Piotr Gnyp

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)