Ethan Carter Redux już na PC. Unreal Engine 4 wkracza do akcji i upiększa przyrodę
Zbudowana od podstaw na Unreal Engine 4, wersja dostępna od lipca na PlayStation 4, pojawiła się na Steamie jako darmowa aktualizacja
12.09.2015 | aktual.: 05.01.2016 14:54
Trochę ponad miesiąc temu, odnowiony Ethan Carter zawitał na nowej generacji konsol. Marcin miał okazję ograć obydwie wersje gry (tą dostępną na PC i zrobioną na UE 3 oraz tą na PS4, na najnowszym silniku Epica) i przygotował swego czasu analizę zmian, jakie zaszły w środowisku gry. Tekst znajdziecie tutaj.
The Vanishing of Ethan Carter Redux to praktycznie rzecz biorąc remaster tytułu, w który mieliśmy okazję zagrać już w ubiegłym roku. Grę przeniesiono na nowy silnik a co za tym idzie wygląda lepiej i widoki, którymi zachwycała dotychczas, są teraz jeszcze piękniejsze. Jeżeli nie graliście, to uwierzcie na słowo, jeżeli graliście, to rzućcie okiem na nowy zwiastun. Żeby nie było, że nie ostrzegałem - jest kilka spoilerów, które uchylają rąbka tajemnicy.
Aktualizacja do wersji Redux jest całkowicie darmowa dla wszystkich posiadaczy oryginalnej gry. Jest ona również opcjonalna, więc jeżeli obawiacie się, że Wasz system nie podoła wyzwaniu to nie musicie jej pobierać. Nowy silnik to również nowe funkcjonalności. Zmianie uległ chociażby system zapisów, który zapamiętuje teraz każdą podjęta decyzję i po wyłączeniu gry nie będzie, jak było dotychczas, cofał nas do ostatniego punktu kontrolnego.
Wielkim nieobecnym wciąż pozostaje wsparcie dla DirectX 12. Adrian Chmielarz wyjaśnił, że UE4 posiada jedynie eksperymentalną funkcję wsparcia tej biblioteki i studio nie chciało ryzykować możliwości nieudanej premiery. Obsługa DX12 pojawi się zatem razem z oficjalną i dopracowaną aktualizacją samego silnika.
[Źródło: Eurogamer]
Oskar Śniegowski