ESA podsumowuje amerykański rynek gier w 2008 r.
Każdego roku podczas E3 Entertainment Software Association (ESA) wydaje zgrabną, bo mieszczącą się w dłoni książeczkę pt. "Essential Facts About the Computer and Video Game Industry", w której przytacza liczby podsumowujące ubiegły rok na amerykańskim rynku gier. Najciekawsze z nich GamesPolitics postanowiło przytoczyć. Dane są na tyle ciekawe, że warto zamieścić je także u nas. Zatem niech przemówią liczby.
marcindmjqtx
11.06.2009 | aktual.: 13.01.2016 17:45
Kto gra?
- 68% Amerykanów gra w gry wideo
- Przeciętny gracz ma 35 lat
- 25% graczy ma mniej niż 18 lat
- 25% ma więcej niż 50 lat
- 60% graczy to mężczyźni, 40% kobiety
- przeciętnie dorosły gracz gra już od 12 lat
- W 42% amerykańskich domów jest konsola
Kto kupuje?
- Najczęściej gry kupują ludzie w wieku 39 lat
- 52% kupujących to mężczyźni, 42% kobiety
- W 92% przypadków rodzic jest obecny przy zakupie gry przez dziecko
- W 83% przypadków dziecko dostaje zgodę rodzica przed zakupem gry (ciekawe jak to policzyli)
- 43% Amerykanów zamówiło lub planuje kupić przynajmniej jedną grę w 2009 r.
Rodzice:
- 94% rodziców twierdzi, że ich dzieci grają czasem lub stale
- 77% wierzy, że kontrola rodzicielska w konsolach jest przydatna
- 79% nakłada na dzieci limity czasu grania
- 78% gra z dziećmi by mieć z nimi lepszy kontakt
- 63% sprawdza zawartość gier swoich pociech
Zawartość:
- 57% gier sprzedanych w 2008 r. została oceniona jako E (dla każdego) lube E10+ (od 10 roku życia)
- 16% dostało ocenę M (od 17 lat i wyżej)
- Spośród 20 najlepiej sprzedających się gier, 6 otrzymało ocenę M (GTA IV 360, GTA IV PS3, CoD WaW, GoW2, CoD4 MW, Fable II)
- Na rynku PC w pierwszej 20 takich gier było 5 (Age of Conan, CoD4 MW, Fallout 3, CoD WaW, Crysis)
- 37% Amerykanów gra na urządzeniach przenośnych w tym telefonach.