ESA podsumowuje amerykański rynek gier w 2008 r.

ESA podsumowuje amerykański rynek gier w 2008 r.

ESA podsumowuje amerykański rynek gier w 2008 r.
marcindmjqtx
11.06.2009 13:56, aktualizacja: 13.01.2016 17:45

Każdego roku podczas E3 Entertainment Software Association (ESA) wydaje zgrabną, bo mieszczącą się w dłoni książeczkę pt. "Essential Facts About the Computer and Video Game Industry", w której przytacza liczby podsumowujące ubiegły rok na amerykańskim rynku gier. Najciekawsze z nich GamesPolitics postanowiło przytoczyć. Dane są na tyle ciekawe, że warto zamieścić je także u nas. Zatem niech przemówią liczby.

Kto gra?

  • 68% Amerykanów gra w gry wideo
  • Przeciętny gracz ma 35 lat
  • 25% graczy ma mniej niż 18 lat
  • 25% ma więcej niż 50 lat
  • 60% graczy to mężczyźni, 40% kobiety
  • przeciętnie dorosły gracz gra już od 12 lat
  • W 42% amerykańskich domów jest konsola

Kto kupuje?

  • Najczęściej gry kupują ludzie w wieku 39 lat
  • 52% kupujących to mężczyźni, 42% kobiety
  • W 92% przypadków rodzic jest obecny przy zakupie gry przez dziecko
  • W 83% przypadków dziecko dostaje zgodę rodzica przed zakupem gry (ciekawe jak to policzyli)
  • 43% Amerykanów zamówiło lub planuje kupić przynajmniej jedną grę w 2009 r.

Rodzice:

  • 94% rodziców twierdzi, że ich dzieci grają czasem lub stale
  • 77% wierzy, że kontrola rodzicielska w konsolach jest przydatna
  • 79% nakłada na dzieci limity czasu grania
  • 78% gra z dziećmi by mieć z nimi lepszy kontakt
  • 63% sprawdza zawartość gier swoich pociech

Zawartość:

  • 57% gier sprzedanych w 2008 r. została oceniona jako E (dla każdego) lube E10+ (od 10 roku życia)
  • 16% dostało ocenę M (od 17 lat i wyżej)
  • Spośród 20 najlepiej sprzedających się gier, 6 otrzymało ocenę M (GTA IV 360, GTA IV PS3, CoD WaW, GoW2, CoD4 MW, Fable II)
  • Na rynku PC w pierwszej 20 takich gier było 5 (Age of Conan, CoD4 MW, Fallout 3, CoD WaW, Crysis)
  • 37% Amerykanów gra na urządzeniach przenośnych w tym telefonach.
Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)