Epic startuje z własną cyfrową platformą, rusza na wojnę ze Steamem

Epic startuje z własną cyfrową platformą, rusza na wojnę ze Steamem

05.12.2018 08:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Co mają zamiar zaproponować twórcy Fortnite'a (i Gears of War, najlepszej gry ze wszystkich gier)?

Korzystając z doświadczeń, zdobytych podczas obsługiwania Fortnite'a i związanych z nim mikrotransakcji, Epic postanowił rzucić rękawicę Steamowi. Przygotowywana przez firmę nowa wersja launchera Fortnite'a będzie już miała wbudowany cyfrowy sklep Epica. Ma się on stać rzeczywistą alternatywą dla Steama.

W jaki sposób Epic chce nawiązać walkę z Behemotem Valve? Głównym argumentem, mającym przemawiać za propozycją Epica, ma być jej przyjazność dla twórców i wydawców gier. Przede wszystkim operator nowego sklepu zamierza ograniczyć swoją marżę do 12 proc. (dla porównania, Steam bierze dla siebie aż 30 proc. przychodów ze sprzedawanych gier.

Obraz

Stwierdził założyciel i CEO Epica w rozmowie z MCV. Można się spodziewać, i Epic zapewne tego oczekuje, że widzący tą propozycję twórcy gier mogą być bardziej chętni do sprzedawania swoich gier w ten sposób, być może nawet - na wyłączność.

Dodatkową ulgę utrzymają twórcy gier, korzystający z Unreal Engine 4. Jeżeli zdecydują się oni na sprzedawanie ich w sklepie Epica, firma zrzeknie się 5-procentowego udziału w zyskach, wynikającego z licencji na jej technologię (co ma sens, skoro i tak weźmie już dla siebie 12 proc., ale tak czy inaczej jest miłym gestem). Oczywiście w sklepie będą mogły być sprzedawane wszystkie gry, nie tylko te, korzystające z silnika Unreal.

Obraz

Sklep ruszyć ma już niedługo (zapewne jeszcze w tym roku). Na początku w jego ofercie znajdą się starannie wyselekcjonowane gry gry na PC i Maca. Szersze otwarcie platformy na producentów i wydawców nastąpi zaś w 2019 roku.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościepicsteam
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (11)
Zobacz także