Epic startuje z własną cyfrową platformą, rusza na wojnę ze Steamem

Co mają zamiar zaproponować twórcy Fortnite'a (i Gears of War, najlepszej gry ze wszystkich gier)?

Epic startuje z własną cyfrową platformą, rusza na wojnę ze Steamem

05.12.2018 08:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Korzystając z doświadczeń, zdobytych podczas obsługiwania Fortnite'a i związanych z nim mikrotransakcji, Epic postanowił rzucić rękawicę Steamowi. Przygotowywana przez firmę nowa wersja launchera Fortnite'a będzie już miała wbudowany cyfrowy sklep Epica. Ma się on stać rzeczywistą alternatywą dla Steama.

W jaki sposób Epic chce nawiązać walkę z Behemotem Valve? Głównym argumentem, mającym przemawiać za propozycją Epica, ma być jej przyjazność dla twórców i wydawców gier. Przede wszystkim operator nowego sklepu zamierza ograniczyć swoją marżę do 12 proc. (dla porównania, Steam bierze dla siebie aż 30 proc. przychodów ze sprzedawanych gier.

Obraz

Stwierdził założyciel i CEO Epica w rozmowie z MCV. Można się spodziewać, i Epic zapewne tego oczekuje, że widzący tą propozycję twórcy gier mogą być bardziej chętni do sprzedawania swoich gier w ten sposób, być może nawet - na wyłączność.

Dodatkową ulgę utrzymają twórcy gier, korzystający z Unreal Engine 4. Jeżeli zdecydują się oni na sprzedawanie ich w sklepie Epica, firma zrzeknie się 5-procentowego udziału w zyskach, wynikającego z licencji na jej technologię (co ma sens, skoro i tak weźmie już dla siebie 12 proc., ale tak czy inaczej jest miłym gestem). Oczywiście w sklepie będą mogły być sprzedawane wszystkie gry, nie tylko te, korzystające z silnika Unreal.

Obraz

Sklep ruszyć ma już niedługo (zapewne jeszcze w tym roku). Na początku w jego ofercie znajdą się starannie wyselekcjonowane gry gry na PC i Maca. Szersze otwarcie platformy na producentów i wydawców nastąpi zaś w 2019 roku.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościepicsteam
Komentarze (11)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.